جمعه، 10 فروردین 1403

وضع آبونمان پسماند برای مطب ها و مراکز درمانی تهران فاقد وجاهت قانونی است

وضع آبونمان پسماند برای مطب ها و مراکز درمانی تهران فاقد وجاهت قانونی است

مدیر کل نظارت؛ ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی، وضع آبونمان 130 هزار تومان در ماه برای مطب ها و مراکز درمانی تهران را تحت عنوان "آبونمان پسماند" فاقد توجیه قانونی اعلام نمود.

دکتر فربد رهنمای چیت ساز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که پزشکان سراسر کشور با پرداخت هزینه به شرکت های پیمانکاری مدیریت پسماند، اقدام به بی خطر سازی پسماندهای تولیدی مراکز درمانی و مطب ها می کنند؛ اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در تهران هیچ شرکتی اقدام به ارائه خدمات مدیریت پسماند پزشکی نکرده است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در غیاب این نوع شرکتها ارائه این خدمات را به عهده گرفته و در ازای جمع آوری هر مخزن 240 لیتری پسماند پزشکی مبلغ 35 هزار تومان از پزشکان دریافت می کند.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار شورای شهر تهران در بودجه سال 1399 خود عوارضی را تحت عنوان آبونمان جمع آوری پسماند تصویب نمود که بر اساس آن هر مرکز درمانی موظف است علاوه بر هزینه بی خطر سازی و جمع آوری پسماند پزشکی تولید شده، به طور ثابت ماهیانه مبلغ 130 هزار تومان به شهرداری پرداخت نماید.

رهنما خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی از شورای شهر در مورد مبنای قانونی وضع آبونمان استعلامهای لازم را انجام داده و منتظر پاسخ است که به محض حصول نتیجه مراتب به اطلاع جامعه پزشکی خواهد رسید.

**مستندات پیگیری ها در فایل پیوست موجود است

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.