جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا جان ۴۱۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۴۱۹ نفر دیگر را در ایران گرفت
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۴۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۵۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: با توجه به همه گیری بیماری کووید۱۹ در دنیا و عدم کشف واکسن و داروی قطعی برای این بیماری، همزیستی هوشمندانه با این ویروس اجتناب ناپذیر است. در این شرایط از همه مردم می خواهیم برای خرید کالا تا جای ممکن به صورت مجازی خرید کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه اکید این است که تا جای ممکن بیماران مزمن از جمله افراد دچار دیابت و فشارخون و سالمندان برای خرید به بیرون از خانه نروند و از خرید کردن خودداری کنند. خانواده ها نیز از  خرید به صورت جمعی خودداری کنند و اگر به ضرورت برای خرید به فروشگاه ها می روند،ساعات خلوت و کم تردد را انتخاب کنند و از رفتن به فروشگاه های شلوغ و فاقد تهویه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه برای خرید نیز حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا دو متری را با دیگران حفظ کنند، از دست زدن غیر ضروری به کالاها خودداری و برای پرداخت از کارتخوان استفاده کنند، همچنین در زمان مراجعه برای خرید از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنند.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.