جمعه، 31 فروردین 1403

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

در دانش پزشکی چیزی کم نداریم/جامعه پزشکی صادقانه در عرصه پیشگیری و درمان حوزه اعتیاد ورود نموده است

در دانش پزشکی چیزی کم نداریم/جامعه پزشکی صادقانه در عرصه پیشگیری و درمان حوزه اعتیاد ورود نموده است
سردار مومنی در آئین تبادل تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که ایران در دانش پزشکی چیزی کم ندارد؛ گفت: باید از ظرفیت های جامعه پزشکی که صادقانه در عرصه پیشگیری و درمان حوزه اعتیاد ورود نموده؛ استفاده کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آئین تبادل تفاهم نامه مشترک با سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به این که موضوع مواد مخدر و آسیب عظیم اجتماعی همه کشور را درگیر خود کرده است؛ اظهار کرد: طبق آخرین آمار 2 میلیون و 800 هزار نفر مصرف کننده مستمر و 1 میلیون و 600 هزار نفر مصرف کننده تفننی مواد مخدر داریم که بسیاری از خانواده ها را دچار معضل و آسیب جدی نموده است.

 

وی با اشاره به این که 70 درصد زندانیان از مواد مخدر استفاده می کنند؛ افزود: 40 درصد بطور مستقیم و 30 درصد هم بطور غیر مستقیم مصرف کننده هستند و بسیاری از طلاق ها و مشکلات خانوادگی نیز از اعتیاد نشأت می گیرد و به عنوان یک معضل اجتماعی گریزی از آن نداریم.

 

وی ادامه داد: باید همه جامعه و گروههای مرجع به میدان آمده تا بتوانیم معضل اعتیاد را ساماندهی کنیم و با همکاری و هماهنگی یکدیگر گامهای موثری در این زمینه برداریم.

 

سردار مومنی در خصوص امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان نظام پزشکی بیان کرد: با بررسی های عمیقی که انجام دادیم؛ قرار بر این شد که تفاهم با سازمان نظام پزشکی کشور از یک حالت کلی و روتین خارج شده و توافقی عملیاتی باشد تا شاهد نتایج آن باشیم.

 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این که همه در کشور به جامعه پزشکی احترام گذاشته و اعتماد دارند، تصریح کرد: همیشه احترام همراه با اعتماد نیست اما حقیقتا جامعه پزشکی مورد احترام و وثوق آحاد مردم بوده و سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی محسوب می شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی اظهار کرد: تا دهه 70 پزشکان عمومی کشورهای همسایه در ایران حضور داشتند  اما اکنون بسیاری از محققان ما در نشریات پزشکی بین المللی مانند لنست یافته های خود را ارائه می دهند و در دانش پزشکی چیزی کم نداریم و اگر کمبودی احساس شود در حوزه تجهیزات پزشکی است.

 

سردار مومنی با اشاره به صنعت توریسم درمانی در کشور گفت: این امر دستاورد بزرگی در حوزه پزشکی محسوب می شود و سرمایه های اجتماعی خوبی در این حوزه داریم و باید از ظرفیت آنها در حوزه مواد مخدر استفاده بهینه کنیم.

 

وی در خصوص محورهای تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی اذعان کرد: در زمینه شیوه های نوین درمانی بر اساس آخرین یافته های بین المللی و تبادل تجربیات و مطالعات تطبیقی ؛ کاهش آسیب ها ؛ آموزش و پیشگیری اقداماتی انجام خواهد شد.

 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به تشکیل کارگروه مشترک مندرج در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این کارگروه باید نسبت به اجرایی شدن بندها نظارت داشته و از ظرفیت جامعه پزشکی که صادقانه وارد میدان شده است ؛در راستای ساماندهی این معضل اجتماعی استفاده کنیم.

 

سردار مومنی خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی آغاز یک کار بزرگ در راستای استفاده از ظرفیت عظیم جامعه پزشکی است.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.