جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی با تمام توان در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ورود نموده است /تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی

جامعه پزشکی با تمام توان در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ورود نموده است /تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی

با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه های کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها و به منظور کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد در کشور و همچنین تحقق تدابیر ابلاغی رئیس جمهور ؛ تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی به امضای سردار مومنی و دکتر ظفرقندی رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ،در ابتدای آئین تبادل تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی که امروز در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد،دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که بحث مهم اعتیاد مدتهاست با رویکرد علمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی می شود؛ اظهار کرد: بطور حتم با چنین رویکردی در زمینه دانش اعتیاد؛ پیشگیری و درمان و همچنین کاهش آسیب ها و هزینه های این حوزه می توان گام های موثری برداشت.


وی افزود: جامعه پزشکی با تمام توان خود در حوزه پیشگیری و  درمان اعتیاد ورود نموده و ظرفیت های مناسبی در سازمان نظام پزشکی با 300 هزار عضو وجود دارد که میتوان از آن استفاده کرد.


وی ادامه داد: علاوه بر این می توان از ظرفیت بالای انجمن های علمی  در راستای ساماندهی معضل اعتیاد که یک مقوله امنیتی و نظامی در کشور است؛ بهره مند شد.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مراکز تحقیقاتی دانشگاهها در زمینه اعتیاد می توانند کمک کننده باشند، تصریح کرد: می خواهیم همه ارکان سازمان نظام پزشکی را درگیر این موضوع کنیم تا این تفاهم نامه عملیاتی شده و در بعد علمی و آموزشی ورود کنیم.


ظفرقندی با  اشاره به یکی از بندهای تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک گفت: این کارگروه باید نیازها را شناسایی کرده تا با استفاده از ظرفیت های علمی و ارتباط با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ،نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت سردار مومنی و رویکرد علمی و خوبی که در پیش گرفته اند بتوانیم وظایف خود را در مقابل این معضل اجتماعی به خوبی انجام دهیم.

گزارش تصویری
انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.