جمعه، 10 فروردین 1403

نقش سازمان نظام پزشکی در مدیریت و کنترل پاندمی کووید 19 نادیده گرفته شده است

نقش سازمان نظام پزشکی در مدیریت و کنترل پاندمی کووید 19 نادیده گرفته شده است
عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه سازمان نظام پزشکی در کنترل و پیشگیری بیماری کووید 19؛ گفت: علیرغم آمار بالای مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا ؛ هنوز سیاستگذاران از پتانسیل های علمی جامعه پزشکی بویژه سازمان نظام پزشکی برای مدیریت این بحران استفاده نمی کنند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با اشاره به این که کرونا ناجوانمردانه به تنه رنجور مدافعین سلامت می تازد ؛ اظهار کرد: این امر بدلیل مداخله سیاستمداران در عرصه سیاستگذاری سلامت و مختل کردن چرخه علمی مبارزه با کرونا است.

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی به عنوان یک رکن در ایجاد سلامتی آحاد مردم دخیل است؛ افزود: نظام پزشکی به عنوان مدعی العموم سلامتی آحاد مردم سهم بسزایی در این پروسه دارد، اما بواقع نقش سیاستگذاری سازمان نظام پزشکی در این برهه سخت چقدر است؟

وی ادامه داد: در این روزهای سخت برای ایجاد امنیت سلامت ،تمام گروههای مدیریت شهری مسئول هستند و وزارت بهداشت نیز می تواند با کمک نقش محوری سازمان نظام پزشکی ،نقش سیاست محوری سلامت را برای آحاد جامعه ایفا کند.

عباسیان با اشاره به این که امنیت سلامت شامل سه ضلع وزارت بهداشت؛ سازمان نظام پزشکی و ارگانهای مدیریت شهری است؛ خاطرنشان کرد: در عمل شاهد این پروسه نبودیم و از وزیر محترم بهداشت که خود یکی از افراد موثر در عرصه مدافعین سلامت است ؛ خواستاریم تا با برجسته کردن نقش نظام پزشکی در سیاستگذاری بهداشت و سلامت مردم به این مهم دست یابیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد : باید این واقعیت را قبول کرد که نظام پزشکی به عنوان یک سازمان مردم نهاد با مردم و دولت در ارتباط مستقیم است و به عنوان یک رکن اصلی برای جلوگیری از شیوع کرونا جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به این که شعار سازمان نظام پزشکی همان حفظ فاصله گذاری اجتماعی؛ ماسک زدن و شستن دست است؛ اظهار کرد: دغدغه سازمان نظام پزشکی همان ترس از ایمنی جمعی یا ایمنی گله ای است که متاسفانه در شأن مردم و کشور ایران نیست.

عباسیان تاکید کرد : از دولت محترم خواهان این هستیم که سازمان نظام پزشکی را به عنوان یک رکن در عرصه سیاستگذاری و مبارزه با کووید 19 لحاظ نماید .

وی اذعان کرد:  متاسفانه تاکنون بخاطر عدم رعایت ایمنی وآموزه های علمی خسارت فراوانی به کادر پزشکی و عموم مردم وارد شده است ودر این فضای سخت نیاز به همدلی و مشارکت همگانی داریم تا سلامت کشور را حفظ کنیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.