جمعه، 10 فروردین 1403

تحمیل هزینه های سربار ناشی از کرونا به مراکز درمانی / ضرورت وحدت رویه و انسجام برای رفع مشکلات جامعه پزشکی

تحمیل هزینه های سربار ناشی از کرونا به مراکز درمانی / ضرورت وحدت رویه و انسجام برای رفع مشکلات جامعه پزشکی

دهمین جلسه شورای هماهنگی استان تهران صبح امروز با حضور دکتر ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی و رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ؛ دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت ؛ دکتر سید مهدی عضو شورای عالی نظام پزشکی ؛ دکتر موسوی نژاد رئیس نظام پزشکی شهریار، دکتر جابری رئیس نظام پزشکی پاکدشت؛ دکتر افشار رئیس نظام پزشکی قرچک و دکتر طیبی معاون انتظامی اسلامشهر برگزار و اهم مسائل مبتلا به جامعه پزشکی از جمله پروانه دوم مطب پزشکان متخصص؛ هزینه های سربار ناشی از بیماری کووید 19؛ عوارض کسب و پیشه و نسخه الکترونیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ در ابتدای جلسه دکتر ظفرقندی با اشاره به این که پس از شیوع ویروس کرونا کلیه پزشکان شاغل در مطب ها و بیمارستان های بخش خصوصی به منظور حفظ سلامت خود و بیماران اقدام به استفاده از تجهیزات حفاظتی کرونا نموده اند؛ بیان کرد: استفاده از اقلام حفاظتی کرونا هزینه های سرباری را به مطب ها و بیمارستان های بخش خصوصی تحمیل نموده ؛که باید این هزینه ها جبران شود و راهکارآن بزودی ابلاغ می شود.

دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز در خصوص اخذ عوارض کسب و پیشه از پزشکان اظهار  کرد: شهرهایی که رای دیوان را ندارند باید با شورای شهر و شهرداری ها هماهنگی لازم را انجام دهند تا از رای 577 دیوان که برای نظام پزشکی ارومیه صادر شده ؛ استفاده نمایند .

دکتر موسوی نژاد رئیس نظام پزشکی شهریار با اشاره به این که در فصل بودجه نویسی قرار داریم؛ تصریح کرد: بهتر است هم اکنون با شورای شهرها ارتباط لازم را برقرار و پزشکان را تشویق کنیم تا در شورای شهرها حضور یابند واز این طریق هم بتوانیم معضلات جامعه پزشکی را پیگیری کنیم.

دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز در خصوص مجوز پروانه دوم مطب پزشکان متخصص خاطرنشان کرد: برای این مهم باید شاخص جمعیتی لحاظ شده و برنامه ریزی های درازمدت انجام و استراتژی ها مشخص شود . در قانون تفویض اختیار از کمیسیون تبصره 7 به شورای هماهنگی داده نشده اما می توان راهکارهایی را در نظر گرفت.

وی همچنین در خصوص نسخه الکترونیک اظهار کرد: در برنامه های 4؛5 و 6 توسعه به اجرای نسخه الکترونیک تاکید شده و در قانون بودجه امسال آمده است که بدون نسخه الکترونیک پرداخت ممکن نخواهد بود؛ لذا با رایزنی های انجام شده توانستیم امکان مدیریت نسخه الکترونیک در سازمان نظام پزشکی را میسر کنیم و برای این مهم نیازمند وحدت رویه و انسجام هستیم.

گفتنی است در مورد موضوع نسخه الکترونیک مقرر شد جلسه ای با حضور روسای نظام پزشکی شهرهای استان تهران جهت همفکری و هماهنگی انجام شود.

گزارش تصویری

انتهای پیام

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.