شنبه، 11 فروردین 1403

تضییع حقوق دندانپزشکان در امتحان دستیاری امسال/ قاطبه علمی جامعه دندانپزشکی مخدوش شده است

تضییع حقوق دندانپزشکان در امتحان دستیاری امسال/ قاطبه علمی جامعه دندانپزشکی مخدوش شده است

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اظهار تاسف از وضع قوانین غیرکارشناسی در خصوص نحوه برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی در سال جاری گفت: صرفا استفاده از قوانین بومی و لحاظ نکردن شایسته سالاری علمی ، قاطبه دندانپزشکی کشور را بر هم زده است.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با اشاره به این که جامعه فرهیخته دندانپزشکی از ترکش قوانین یک شبه و بدون آمادگی زیرساختی در امان نیست؛ اظهار کرد: علیرغم این که بارها خواستار ایجاد یک مرکز دندانپزشکی در وزارت بهداشت بوده ایم تا بتواند قوانین را بررسی و با مطالعه های علمی نسبت به رفع مشکلات جامعه دندانپزشکی و بیماران اقدام کند، امسال نیز شاهد نقض حقوق همکاران جوان دندانپزشک  بودیم که یک سال در دوران سخت کرونایی بصورت طاقت فرسا درس خواندند.

 

وی افزود : در تمام کشورهای توسعه یافته قبل از امتحان کلیه شرایط احراز جایگاه تخصصی دندانپزشکی در دفترچه اعلام می شود و داوطلبان  با در نظر گرفتن قوانین حاکمیتی خود را برای امتحان دادن آماده می کنند.

 

وی ادامه داد: امسال شاهد یک سیکل معیوب بودیم و طبق قانون کسانی می توانند انتخاب رشته نمایند که 50 درصد از سوالات را پاسخ داده باشند.

 

عضو شورای عالی نظام پزشکی ضمن اظهار تاسف از وضع این قانون توسط سیاستمدارانی که خود دندانپزشک نیستند، تصریح کرد: همه میدانند که دندانپزشکی یک رشته تجهیزات محور است و صرفا استفاده از قوانین بومی و لحاظ نکردن شایسته سالاری علمی ، قاطبه علمی دندانپزشکی کشور را بر هم زده است.

 

عباسیان با اشاره به این که اگر دانشکده های دندانپزشکی کل کشور را بررسی کنیم شاهد این واقعیت خواهیم بود که خیلی از این دانشکده ها فاقد امکانات زیرساختاری هستند؛ خاطرنشان کرد: آیا خدمت به مردم با  افزایش سهمیه بومی دندانپزشکی حل می شود ؟ یا با ایجاد مراکز دندانپزشکی توانمند در تمام شهرهای کشور می توانیم جوابگوی مشکلات مردم باشیم.

 

وی با گریز به طرح تحول سلامت گفت: جامعه پزشکی هنوز نتوانسته زخم های به جا مانده از طرح تحول سلامت را التیام بخشد زیرا یک قانون غیرکارشناسی و بدون زیرساخت وضع شد که هنوز گریبانگیر جامعه پزشکی کشور است.

 

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که نمی خواهیم جامعه فرهیخته دندانپزشکی به سمت مهاجرت سوق داده شود؛ اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه دندانپزشکی از وزیر محترم بهداشت خواستارم در خصوص امتحانات دستیاری دندانپزشکان ورود نموده و حق ضایع شده این عزیزان را به آنها بازگرداند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.