پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پاسخ دبیر شورای آموزش دندانپزشكی به انتقاد از فعالیت دانشكده‌های دندانپزشكی در دوران كرونا

پاسخ دبیر شورای آموزش دندانپزشكی به انتقاد از فعالیت دانشكده‌های دندانپزشكی در دوران كرونا
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی گفت: مراکز آموزشی و درمانی تعطیل نیستند، از آنجایی که دانشکده‌های دندانپزشکی نیز جزء مراکز آموزشی و درمانی محسوب می‌شوند، تعطیل نخواهند بود.

بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: دانشگاه ها در امر حضور دانشجویان به صورت مستقل عمل می کنند، البته ما از سوی دبیرخانه به دانشکده‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر در شرایط قرمز هستند از ستاد کرونا پیروی کنند؛ اما اگر بخواهد با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدود به فعالیت بپردازد، دانشگاه مسئول خواهد بود.

هوشمند با اشاره به اینکه اگر به صورت رسمی ستاد کرونا اعلام کرده باشد که دانشکده‌های دندانپزشکی باید تعطیل شوند و دانشگاه‎‌ها به آن عمل نکرده باشند، تخلف صورت گرفته است؛ اظهار کرد: اگر ستاد کرونا ابلاغیه‌ای در این رابطه نداشته باشد، تصمیم با دانشکده و دانشگاه خواهد بود. 

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی افزود: بنده به عنوان دبیر دندانپزشکی ابلاغیه‌ای رسمی در زمینه تعطیلی دانشکده‌های دندانپزشکی و یا حضور آن‌ها  ندیده‌‎ام. اگر ابلاغ شود هویت حقوقی پیدا خواهد کرد اما در ابلاغیه نوشته شده است که بعضی از مشاغل و استخرها و سینماها تعطیل هستند اما باقی مکان ها همچون وزارت بهداشت، اتوبوس‌ها، مترو و غیره تعطیل نشده‌اند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه‌ها مراکز آموزشی درمانی هستند به همین دلیل تعطیل بردار نخواهند بود. از طرفی دانشکده‌‎ها همچون بیمارستان‌ها هستند و تعطیل بردار نیستند.

هوشمند اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که محل درس هستند تعطیل خواهند بود؛ اما مراکز آموزشی و درمانی تعطیل نیستند. دانشکده‌های دندانپزشکی نیز مراکز آموزشی و درمانی هستند؛ بنابراین تعطیل نخواهند بود. درهمین راستا برخی از دانشکده ها مدیریت می‌کنند و  کلاس‌های درسی دانشجویان را تعطیل می‌کنند و تنها دانشجویان را برای خدمات درمانی فرا می‌خوانند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه به صورت ابلاغ رسمی بوده است بحث آموزشی است و مربوط به بحث درمانی نمی‌شود بنابراین فعالیت آن‌ها خلاف قانون نخواهد بود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.