شنبه، 1 اردیبهشت 1403

موفقیت منطقه ای کوچک در کانادا برای کنترل کووید 19

166 ابتلا، صفر مورد مرگ

166 ابتلا، صفر مورد مرگ
با افزایش موارد COVID-19 در مناطقی از کانادا، یک منطقه درایالت انتاریو اما موفق شده است میزان مرگ ناشی از ویروس کرونا را در صفر نگه دارد.
منطقه گری بروس، البته تنها یکی از واحدهای بهداشتی در ایالت انتاریو است که هیچ گزارش از مرگ و میر ناشی از ویروس گزارش نکرده است.

ترجمه: دکتر امیر صدری

 

دکتر ایان آرا، مسئول پزشکی و درمان گری-بروس این موفقیت را ناشی از تلاش و سخت کوشی همه عوامل بهداشتی و درمانی و «ارتباط قوی عمومی درخصوص سلامت» دانست.

آرا روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: «آنچه من در اینجا می بینم، تعهد نسبت به سلامت مردم از سوی رهبران سیاسی، و تعهد به سلامتی و عملکرد عمومی است كه از سوی مردم مطلع شده، متعهد و نگران ابراز می شود.»

وی افزود: « داشتن ارتباط با عموم مردم در هنگام بروز وضعیت اورژانس مهم است، در واقع هرچقدر در این زمینه کار شود باز هم کافی نیست.»

آرا توضیح داد که  این منطقه دارای کار تیمی و گروهی عالی است که همه در آن تلاش می کنند اطلاعات ارزشمند سلامت را به موقع به ساکنان ارائه دهد. علاوه بر این، او می گوید رسانه های محلی «در ارائه اطلاعات شفاف به مردم» و نیز پرسشگری دائمی برای به دست آوردن این اطلاعات عالی عمل کرده اند. وی معتقد است این عملکرد گروهی به کاهش گسترش کووید 19 کمک فراوانی کرده است.

قبلاً به ساکنان گری-بروس گفته شده بود كه تصور كنند هر كدام از آنها ممکن است مبتلا ویروس باشند، بنابراین رفتار خود را با بیشترین احتیاط ممکن همراه کنند. آرا می‌گوید:« در این ناحیه ما جوامعی داریم كه متعهد، فعال، نگران و به نوعی  با عملکرد مناسب هستند. این رفتار را از افراد، یا گروه ها و خانواده ها می بینیم.»

مسئولان این منطقه با استفاده از امکانات و ارتباطات خود توانستند از شرکت بروس پاور بخواهند تا 1.7 میلیون قطعه تجهیزات محافظتی شخصی از جمله دویست هزار دلار ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای مدارس به این منطقه کند. آرا می گوید این نوع تعهدات مدیران و مقامات محلی در خصوص بهداشت عمومی تا حد زیادی به محدود کردن شیوع ویروس کمک کرده است.

این منطقه با 166 مورد ابتلای قطعی و 156 مورد بهبود یافته و هیچ موردی از مرگ، گری-بروس عملکرد درخشانی در کنترل بیماری داشته است. دکتر ارا می گوید این موضوع به دلیل قوانین سخت گیرانه و دقیق و نیز به دلیل ردیابی دقیق مسئولان بهداشت است. او می گوید این منطقه 100 درصد تماس های افراد را پس از یک مورد مثبت ردیابی می کند. وی توضیح داد که پروتکل های نظارت ایالت انتاریو در صورت وجود گزارش یک مورد مثبت مسئولان بهداشت عمومی هر منطقه را مطلع می کند:«سپس همه افرادی که آن شخص در چند روز گذشته و قبل از تشخیص با آنها در تماس بوده ردیابی می شود. در همین حین قابلیت اطمینان اطلاعات فردی که اطلاعات را ارائه می دهد را هم ارزیابی می کنیم و آنها را با اطلاعات به دست آمده خودمان بررسی می کنیم.»

از طریق این فرآیند به کسانی که احتمالاً آلوده شده اند اطلاع داده می شود و در صورت بروز علائم در آن ها آزمایش می شوند:« با این شیوه بیشتر افراد مبتلا به بیماری یا دچار علائم شناسایی می شوند. به طور كلی، این یك پروتكل بسیار قوی و سختگیرانه است.»

آرا اذعان کرد که واکنش اضطراری گری-بروس شیوه کاملی نیست ، اما معتقد است که تاکنون خوب کار کرده است:«آیا ما یکی دو مورد را از دست داده ایم؟ من مطمئن هستم که مواردی وجود دارد که مورد آزمایش قرار نگرفته اند و بیماری آن ها تشخیص داده نشده است. اما با این اقدامات توانسته ایم بیماری را کنترل کنیم.»

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.