جمعه، 10 فروردین 1403

شتاب سریع کرونا در آمریکا

  • 29 مهر 1399
  • 11:18
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
شتاب سریع کرونا در آمریکا

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا یک بار دیگر در سراسر آمریکا افزایش یافته است به طوری که در سه روز گذشته، سه بار نمودارها به اوج آماری ماه ژوئیه بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با آغاز فصل سرما در نقاط مختلف این کشور، موج جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ آمریکا را فرا بگیرد.

 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، برهمین اساس روز گذشته (دوشنبه) گزارش شد که ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا طی یک هفته اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا و موارد بستری‌ها بوده‌اند.

همچنین روز جمعه ۱۰ ایالت آمریکا که اکثرا در میانه مرکزی این کشور قرار دارند به بالاترین آمار ابتلا به کرونا از زمان آغاز شیوع آن در ماه مارس رسیدند که این ایالت‌ها شامل کلورادو، آیداهو، ایندیانا، مینه سوتا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی، ویرجینیای غربی، ویسکانسن، وایومینگ و کارولینای شمالی هستند.

رخی از کارشناسان "خستگی و ناکامی روانی عمومی از ادامه اپیدمی" را یکی از علل افزایش دوباره تعداد مبتلایان دانسته‌اند و همزمان سرد شدن هوا و جمع شدن افراد در فضاهای سرپوشیده را عامل دیگر این شتاب دوباره ارزیابی کرده‌اند.

۷۰ هزار ابتلا ظرف ۲۴ ساعت

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بنابر جدولِ آماریِ دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، این کشور روز جمعه شاهد ثبت ابتلای ۷۰ هزار مورد جدید بوده است. آماری که مشابه آن آخرین بار در ماه ژوئیه ثبت شده بود.

تنها دو ایالت ورمونت و میسوری هستند که همچنان از روند کاهشی تعداد مبتلایان خبر داده‌اند.

طبق تازه‌ترین آمار هم‌اکنون در آمریکا شمار قربانیان کرونا از ۲۲۰ هزار نفر فراتر رفته و شمار مبتلایان در این کشور نیز بیش از ۸.۴ میلیون نفر گزارش شده است؛ یعنی حدود ۲۰ درصد از جمع کل آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان که ۴۰ میلیون نفر گزارش شده است.

آمار تازه مبتلایان به کرونا در آمریکا در ماه سپتامبر به کمتر از ۳۴ هزار مورد در روز کاهش پیدا کرده بود اما در روزهای اخیر به متوسط روزانه ۵۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.