پنجشنبه، 30 فروردین 1403

مقابله با کرونا نباید به مقابله درمانی تبدیل شود/ ضرورت اتخاذ تصمیمات الزام آور

مقابله با کرونا نباید به مقابله درمانی تبدیل شود/ ضرورت اتخاذ تصمیمات الزام آور

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که بیهوشی پرریسک ترین رشته ای است که متخصصان آن با تمام توان و انرژی وارد میدان نبرد با کرونا شده اند؛ گفت: اگر مقابله پیشگیرانه با کرونا به یک مقابله درمانی تبدیل شود؛ ظلم بزرگی به کادر درمان و مردم شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی درمراسم بزرگداشت روز جهانی بیهوشی و رونمایی از تمبریادبود شهدای سلامت انجمن متخصصین بیهوشی ایران که امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛ با اشاره به این که همکاران بیهوشی یک لحظه کار را زمین نگذاشته و در دل خطر رفتند؛ اظهار کرد: مسئولان باید قدر همکاران بیهوشی را بدانند که با فداکاری و از جان گذشتگی وارد میدان نبرد با کرونا شده و در کمترین فاصله با بیماران مبتلا به کووید 19 به ارائه خدمت مشغول هستند.

 

وی افزود: هنوز نتوانستیم مظلومیت این همکاران را به مسئولان منعکس کنیم و یا آنها متوجه این موضوع نیستند.

 

وی به نمایندگی از جامعه پزشکی از کلیه همکاران بیهوشی که در شرایط بحرانی کرونا با تمام توان خود وارد این کارزار شده اند؛ تقدیر و تشکر نمود و ادامه داد: برای شهدای بیهوشی آرزوی علودرجات را از خداوند منان مسئلت دارم و باید بدانیم که مقابله با کرونا یک مقابله درمانی نیست.

 

ظفرقندی تصریح کرد: اگر مقابله پیشگیرانه به مقابله درمانی تبدیل شود؛ ظلم بزرگی در حق ملت و کادر درمانی روا داشته شده است .

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که آمار بالای مرگ و میر در مردم و کادر درمان کشورمان به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ خاطرنشان کرد: کنترل و مواجهه با این بیماری باید یک کنترل فعال باشد  و تمامی تذکرات لازم از سوی کارشناسان عرصه سلامت ارائه شد اما به دلیل عدم توجه مسئولان به این مهم شاهد افزایش آمار مرگ و میر در کشور هستیم.

 

وی گفت: باید از قبل چاره اندیشی های لازم انجام می شد و متاسفانه دولت الزامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی قرار نداد و امروز با مرگ و میر مظلومانه کادر درمان مواجه شده ایم.

 

وی  تصریح کرد: هیچ جای دنیا بدون برخورد فعال، مرگ و میر کووید ۱۹ کنترل نشده، بنابراین حتما باید از نظرات کارشناسان برای پیشگیری و کاهش بار ابتلا و مرگ کرونا در زمینه بازگشایی ها استفاده شود.

 

به گفته ظفرقندی هر جا شیب ابتلا و مرگ و میر رو به کاهش بوده با تصمیمات الزام آور همراه بوده است و این مرگ و میر بالا مستلزم پیگیری های علمی و سازماندهی است.

 

وی یادآور شد: اگر روش های فعال و الزام آور برای کنترل و مهار کووید 19 در کشور اعمال نشود باز هم شاهد از دست دادن نیروهای ارزشمند کادر درمان خواهیم بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.