جمعه، 10 فروردین 1403

جامعه پزشکی همواره در خدمت به مردم پیشقدم بوده است

جامعه پزشکی همواره در خدمت به مردم پیشقدم بوده است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در آئین تقدیر از مدافعان سلامت اظهار کرد: جامعه پزشکی همواره در خدمت به مردم پیشقدم بوده و کادر درمان استان به صورت منسجم ؛ چه در گذشته و چه در حال حاضر در مبارزه با کرونا با اقتدار برای خدمت رسانی به بیماران آماده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد، با بیان مطلب فوق افزود: واقعیت این هست که با حضور و فداکاری و جان‌فشانی کادر بهداشت و درمان کشور در بحران شیوع کرونا، به ویژه در شهر مشهد، خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی لحظه‌ای دچار اختلال نشد و چه در بخش خصوصی و چه دولتی بیماران خدمات درمانی لازم را دریافت کردند. ما هم در این روزها سعی کردیم به هر نحوی که می توانیم ارائه خدمت کنیم چه در بخش ستادی در سازمان نظام پزشکی و چه در مطب ها و مراکز خصوصی.

وی با اشاره به  فداکاری های کادر بهداشت و درمان گفت: در این روزها کلیه پزشکان و کادر درمان ما در همه‌ی بخش‌ها و قسمت‌ها حقیقتا به قیمت جانشان پای کار ایستادند و اگر نبودند اوضاع خیلی بدتر از این را تجربه می‌کردیم. پزشکان ما در مطب ها سعی کردند از حجم زیاد بیمارانی که وارد حوزه بستری و مراکز درمانی دولتی می‌شوند کم کنند. به طوری که مطب‌ها و مراکز پاراکلینیک خصوصی تنها طی سه ماهه نخست شیوع کرونا به بالغ بر یک و نیم میلیون مراجعه بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا ارائه خدمت کردند.

دکتر علی بیرجندی‌نژاد ادامه داد:  در مبارزه با کرونا شهدایی تقدیم کردیم و این افتخاری بزرگ برای جامعه، کادر درمان است که برای سلامت مردمان سرزمینشان از جان خودشان گذشتند، خیلی دوست داشتیم تعداد زیادی از کادر درمان تقدیر کنیم اما بحث رعایت پروتکل های بهداشتی این فرصت را از ما گرفت امیدواریم بتوانیم در فرصت های دیگر از همه عزیزیان که در مبارزه با کرونا نقش داشتند تشکر و قدرانی کنیم.

وی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تمامی کادر درمان استان چه در بخش خصوصی و چه دولتی درگیر کرونا هستند و به مردم خدمت می‌کنند و هر کدام به نحوی در مبارزه با کرونا مشارکت  می‌کنند.

در اربعین و دهه آخر صفر از سفر به مشهد بپرهیزید

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد  درباره سفر زائران به مشهد در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر گفت: با توجه  وضعیت کرونا در مشهد سفر به مشهد را به هیچ وجه به خصوص در اربعین و دهه آخر صفر توصیه نمی‌کنیم؛ بهتر است مردم عزیز مراسم عزاداری را در منازل خودشان انجام دهند.

دکتر بیرجندی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت شهدای سلامت و تعیین تکلیف آنها نیز افزود: پیگیری‌هایی که صورت گرفته هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است، منتها ما مواضع خودمان را به صورت شفاف بیان کردیم، فردی که جزو کادر درمان بوده و در محیطهای درمانی حضور داشته باشد محتمل‌ترین دلیل برای مبتلا شدنش همین مراکز درمانی است، از نظر ما اگر این افراد جان خود را از دست داده باشند شهید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای 17 نفر از کادر درمان استان که در مبارزه با کرونا شهید شده‌اند در سازمان نظام پزشکی مشهد پرونده تشکیل شده است؛ تصریح کرد: مدارک این شهداء آماده است و پیگیری‌های لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد شهید صورت می‌گیرد.

وی همچنین به موضع نظام پزشکی برای حضور دانش آموزان در مدارس مشهد اشاره کرد و گفت: اولین نکته این است که دانش آموزان ناقلین خاموش بیماری کرونا هستند و از طرفی مدارس ابتدایی و راهنمایی که بخواهند پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند خیلی دور از انتظار است، در این شرایط که کرونا در پیک قرار دارد بهترین اقدام مدارس در شرایط فعلی استفاده از طریق فضای مجازی برای آموزش است.

برای مشاهده اسامی تقدیر شدگان روی فایل های زیر کلیک کنید.

عفونی

اورژانس

بیهوشی

پزشکان خیر

پرستاران

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.