جمعه، 10 فروردین 1403

تنها راه ایمنی و مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است/ کرونا تا سال 1400 مهمان ماست

تنها راه ایمنی و مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است/ کرونا تا سال 1400 مهمان ماست
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با اشاره به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این که کرونا تا پایان تابستان سال 1400 با ما خواهد بود؛ گفت: تا زمان تولید واکسن موثر یا درمان کووید 19 باید نسبت به رعایت دقیق پروتکل ها تلاش نمائیم.

دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص پیش بینی آینده کرونا در ایران بیان کرد: در مورد پیش بینی آینده کرونا در کشور با جهان تفاوت زیادی نداریم؛ و از نظر میزان مرگ و میر ؛ ابتلا و میزان اشغال تخت های بیمارستانی در رنکینگ سازمان جهانی بهداشت همواره جزء 10 کشور اول دنیا بودیم و هستیم .

وی با اشاره به این که پیش بینی ها بر این است که باید با بیماری کرونا مدتها زندگی کنیم؛ افزود: باید راه و روشی را که از نظر مواجهه با کرونا وجود دارد به مردم آموزش دهیم . معلمان ؛ مربیان ؛ اساتید دانشگاهها و... باید بدانند کرونا پدیده ای است که در زندگی ما وارد شده و روزانه بالغ بر 100 نفر در اثر ابتلا به این بیمای جان خود را از دست می دهند .

وی ادامه داد : پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که تا آخر تابستان سال 1400 کرونا با ما خواهد بود و حتی اگر رفتارهای پرخطر ادامه پیدا کند ؛ممکن است این زمان طولانی تر شود مگر آن که در این میان درمان موثر یا واکسنی تولید شود که سطح ایمنی را در افراد افزایش دهد.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ضمن تاکید بر این مهم که باید به دستورات پیشگیری از کرونا عمل کنیم؛ خاطرنشان کرد: شستشوی مکرر دست باعث قطع زنجیره انتقال عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از یک فرد بیمار به سایرین می شود ؛ همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کاهش میزان ابتلا موثر است و تا حد امکان نیز باید از انجام سفرهای غیر ضروری و تجمعات پرهیز نمائیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.