پنجشنبه، 9 فروردین 1403

خاطرات تلخ و شیرین پزشکان از سالهای دفاع مقدس

خاطرات تلخ و شیرین پزشکان از سالهای دفاع مقدس

بسیاری از رزمندان دوران هشت سال دفاع مقدس، پزشکانی بودند كه برگ زرين و ماندگاري از آن روزهاي پر از حماسه در تاريخ انقلاب اسلامي ایران ثبت نمودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ؛دکتر محمد فریدون زاده از پزشکانی است که در دوران دفاع مقدس در کنار اساتیدی همچون دکتر شجاعی متخصص چشم؛ دکتر فاضل متخصص جراحی وشهید سلامت دکتر پیروی متخصص عروق به رزمندگان خدمت نموده است.

وی دوره آموزش ابتدایی خدمت خود را در سال ۱۳۶۳ ودر پادگان مقداد لشکر محمد رسول الله (ص)تهران و سپس دوره پیشرفته پزشک یاری را در بیمارستان نجمیه سپاه گذرانده است .

دکتر فریدون زاده همزمان که در کلاس اول دبیرستان به دعوت مسئول بسیج سپاه دبیرستان مروی تهران عضو افتخاری بسیج شده بود در سال ۱۳۶۵ از طرف بسیج سپاه لشگر ۳۱ عاشورای اردبیل عازم منطقه عملیاتی جنوب شلمچه شده و بعد از گذشت سه ماه لشگر به مقرخود در اطراف شوش دزفول برگشت وبنا به دستور فرماندهی مشغول آموزش غواصی در سد دز شد.

وی در مرحله آموزش اول ۱۵ سال ودر مرحله اعزام ۱۷ سال سن داشت و مهرماه سال  ۱۳۶۸ در رشته پزشکی در دانشکده پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته و در همان سال عضو بسیج دانشده پزشکی شد.

دکتر فریدون زاده شهادت بهترین دوستش در عملیات نصر هفت وافتادن همرزم ورفیق خود در کانال قیر در عملیات نصر هفت را از بدترین خاطرات آن دوران عنوان می کند .

همچنین اعزام بدون لباس و پوتین به جبهه و آشنایی با اساتید بنام علوم پزشکی مانند دکتر شجاعی متخصص چشم ؛ دکتر فاضل متخصص جراحی وشهید سلامت دکتر پیروی متخصص عروق را از خاطرات شیرین خود در دوران دفاع مقدس می داند.

وی که از جانبازان دوران دفاع مقدس است در سه مرحله عملیات شرکت نموده است که مرحله آخر عملیات کربلای پنج، عملیات نصر پنج ونصر هفت در کردستان عراق وافتخار جانبازی در عملیات نصر هفت را در کارنامه خود دارد.همچنین در زمان شیوع ویروس کرونا به عنوان پزشک در درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و در اداره پزشکی قانونی استان سمنان و تهران به فعالیت پرداخته و در طی این هشت ماه بارها بیماران کرونایی را درمان و یا با معاینه تخصصی کالبد گشایی کرده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.