ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

نگران کادر خسته درمان هستیم

نگران کادر خسته درمان هستیم
مدیر اورژانس بیمارستان سینا گفت: در فصل سرما در صورت تشدید آمار کرونا و با توجه به تحریم‌ها نمی‌توان از پس شرایط برآمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از برنا؛ دکتر حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا درباره تجهیزات و کم‌وکیف آمادگی این مرکز در فصل سرما اظهار کرد:  در فصل پاییز در صورت عدم مهار مشکلات موجود آمار تلفات مردم و جامعه درمانی کشور افزایش پیدا می کند.

وی افزود: بیشترین نگرانی در بخش درمان این است که آمار مبتلایان در بخش درمان از حد معمول تجاوز کند. «حد معمول یعنی تعداد بیماران از تعداد تخت‌های بیمارستانی اورژانس، بخش‌های بیمارستانی و بخش‌های ویژه همچون آی سی یوها افزایش نیابد.»

وی ادامه داد: تعداد بیمارستان‌های کشور محدود است و نمی‌توان در هر مکان بیمارستان دایر کرد، چون احداث هر بیمارستان نیازمند نیروی تخصصی و توجه‌های ویژه است. بنابراین در تمامی دنیا تعداد بیمارستان‌ها براساس جمعیت تعریف و تعداد کادر درمان و تجهیزات نیز به این ترتیب لحاظ می‌شود.

 به گفته مدیر اورژانس بیمارستان سینا در کشور ما بر اساس جمعیت و بیماری‌های موجود خدمات‌رسانی از حد متوسط نیز بالاتر است.

با فداکاری کادر درمان جوابگوی جامعه هستیم

کرمانپور تاکید کرد: اگر در فصل سرما شرایط و تعداد مبتلایان به کرونا بیش از ظرفیت موجود نباشد، تخت‌های بیمارستانی و امکانات موجود با فداکاری کادر درمان و صرف هزینه جوابگوی نیاز جامعه است.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا افزود: کشور در زمان شیوع کرونا در آمادگی کامل نبود و از لحاظ علمی و امکاناتی شرایط به سختی گذشت.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از کادر درمان به کرونا مبتلا و بخشی دیگر نیز فوت شدند و هم‌اکنون در شرایط موجود برخی از افراد در کادر درمان  دوباره ‌به کرونا مبتلا شده‌اند.

افزایش سه برابری مبتلایان به  کرونا

وی درباره امکانات کادر درمان در فصل سرما افزود: اگر موج گرفتاری در فصل سرما بر اساس آمار کنونی باشد امکان خدمات‌رسانی مناسب است. در صورت تشدید وضعیت کرونایی جامعه با توجه به تحریم‌ها نمی‌توان از پس شرایط برآمد، چون تیم درمان تاکنون تمامی توان خود را ارائه کرده است.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا گفت: طبیعتا هرچقدر تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها افزایش یابد کادر درمان دیگر نمی‌تواند جوابگو باشند، در شرایط کنونی نگران جامعه پزشکی خسته کادر درمان هستیم.

کرمانپور خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کودکان نیز فراوان بوده و اگر اشتباه نکنم نزدیک به 30 هزار کودک تاکنون گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.