ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

رئیس نظام پزشکی شیراز:

استعلام تراکنش های بانکی سال 93 پزشکان را متوقف کنید

استعلام تراکنش های بانکی سال 93 پزشکان را متوقف کنید


رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز با اشاره به این که سازمان امورمالیاتی کشور طی سنوات اخیر نسبت به جامعه پزشکی بی مهری روا داشته است؛ خواستار توقف استعلام تراکنش های بانکی سال 93 برخی پزشکان از سوی این سازمان شد.

دکتر حمیرا وفایی سی سخت رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شیراز و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان با ابراز تاسف از این که اداره دارایی تراکنش های سال های قبل (سال 93)برخی از پزشکان را مطالبه نموده است ؛ اظهار کرد: به محض اطلاع  از این موضوع ضمن انجام مکاتبات لازم ، با حضور اعضای هیات مدیره و جمعی از همکاران در جلساتی با ریاست اداره امور مالیاتی استان فارس این موضوع مطرح و مراتب اعتراض سازمان؛ همکاران و همچنین رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر اشکال قانونی وارده؛ اعلام شد .


وی افزود : در این جلسه ریاست امور مالیاتی استان عنوان نمود که این درخواست از طریق واحد مبارزه با پولشویی از تهران انجام شده و شامل افرادی است که در یکسال میزان تراکنش و گردش بانکی بیش از یک مبلغ خاص داشته اند .


وی با اشاره به این که درخواست اداره مبارزه با پولشویی در یک سی دی ارسال و از این اداره خواسته شده که ضمن بررسی موارد ، در اسرع وقت پاسخ این اداره ارسال شود ؛ ادامه داد: همچنین متذکر شدند که این لیست شامل جامعه پزشکی به تنهایی نبوده و بصورت تصادفی شامل همه کسانی است که گردش مالی بیش از یک مبلغ خاص داشته اند.


وفایی ضمن اشاره به اعتراض سازمان نظام پزشکی شیراز و استان فارس به این رویه بدلیل گذشت زمان بیش از شش سال و قطعی شدن مالیاتهای آن زمان تصریح کرد : با تاکید بر ایرادات قانونی این تجسس و عنایت به فداکاری و ایثار جامعه پزشکی در همه شرایط بحرانی کشور بخصوص در بحران مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و نیز انجام مکاتبات مکرر با اداره امور مالیاتی ، استانداری فارس ، مسئولین سازمان نظام پزشکی کشور ، از سازمان نظام پزشکی کل کشور تقاضا داریم  که با توجه به توضیحات رییس اداره امور مالیاتی استان فارس ، موضوع را از مرکز پیگیری نماید.


رئیس نظام پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود 6 سال از کلیه تراکنش های بانکی گذشته ؛ چگونه می توان آنها را بررسی و پاسخ داد؟ضمن آن که کلیه تراکنش ها صرفا دلیل بر کسب درآمد نبوده و یافتن تمامی اطلاعات مربوطه غیر ممکن است.


دکتر وفایی در پایان با اشاره به شرایط بحرانی کشور در خصوص بیماری کووید 19 و تلاش های شبانه روزی کادر درمان یاد آور شد: در چنین شرایطی این موضوعات تنش زا موجب رکود درمان و صدمه به آن خواهد شد .


گفتنی است مذاکرات انجام شده از سوی نظام پزشکی شیراز در فایل پیوست موجود است.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

ذولفی دوشنبه, 19 آبان,1399 15:13
با سلام ،
اقدام سازمان مالیاتی مبنی بر مطالبه مالیات از تراکنش های بانکی قبل از سال 1395 ، فاقد وجاهت قانونی است و چندین آرای دیوان عدالت اداری و نامه دیوان محاسبات کل کشور نیز موید این نظر است ولی متاسفانه سازمان مالیاتی همچنان به این کار غیرقانونی خود ادامه می دهد و تنها راه برای حل این مشکل ، شکایت به دیوان عدالت اداری و اخذ رای عدم تسری و رفع تعارض است .