جمعه، 31 فروردین 1403

توزیع رمدسیویر ایرانی در داروخانه های بیمارستانی

توزیع رمدسیویر ایرانی در داروخانه های بیمارستانی
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع رمدسیویر ایرانی، گفت: از مدت‌ها پیش داروی رمدسیویر ایرانی در داروخانه‌های بیمارستانی در حال توزیع است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛دکتر حیدر محمدی درباره وضعیت توزیع داروی رمدسیویر ایرانی جهت استفاده در مبتلایان کرونا توضیح داد و بیان کرد:از مدت‌ها پیش داروی رمدسیویر ایرانی در داروخانه‌های بیمارستانی در حال توزیع بوده و قیمت آن 600 هزار تومان است و با این قیمت به بیمارستان ها ارائه شده و هر میزان که برای بیمار استفاده شود؛ در پرونده اش درج می شود.

وی افزود:شرکت‌ها این دارو را با قیمت ۶۰۰ هزار تومان به مراکز درمانی ارائه می‌دهند و مراکز درمانی هم برای بیماران استفاده می‌کنند و فکر می‌کنم ۱۰ درصد هزینه آن از بیماران دریافت می‌شود.

 مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره میزان اثربخشی رمدسیویر در درمان کرونا گفت: هنوز به صورت قطعی اثربخشی رمدسیویر بر روی بیماری کرونا اثبات نشده است. منتها برخی مطالعات می‌گویند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر است. البته این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کرونا نشده است، اما از آنجایی که متخصصان عفونی آن را تجویز می‌کنند، آن را تهیه کردیم که به صورت تولید داخلی در داروخانه‌های بیمارستانی توزیع می‌شود.

محمدی درباره وضعیت داروی فاویپیراویر و اکتمرا نیز گفت: این دو دارو هم هنوز وارد پروتکل درمانی کرونا نشده‌اند، اما تولید داخلی آن‌ها وجود دارد که توزیع آن‌ها را هم انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.