پنجشنبه، 30 فروردین 1403

ضرورت بازنگری در خصوص برگزاری کلاس های حضوری در مدارس

ضرورت بازنگری در خصوص برگزاری کلاس های حضوری در مدارس
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی در خصوص برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس گفت: درخواست ما این است که تجدیدنظری در این رابطه صورت بگیرد، چون سلامت و جان فرزندان ما و همین طور کنترل این اپیدمی در کشور جزو اولویت بالاتری قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایلنا ؛ دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی ، با انتقاد از برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس گفت: پیرو نامه‌ای که رئیس سازمان نظام پزشکی به وزیر محترم آموزش و پرورش در این زمینه نوشت و اعلام موضع کرد، اعتقاد راسخ جامعه پزشکی این است که باز شدن حضوری کلاس درس، می‌تواند یک حرکت مخاطره آمیز باشد، چون معمولاً مدارس جزو آخرین جاهایی هستند که در این شرایط باز می‌شوند.

 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مدارس کشور، اعتقاد ما این است که امکان اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در بیشتر مدارس نمی‌تواند انجام شود و طولانی بودن دوره‌ی کمون این بیماری باعث می‌شود تا قبل از تشخیص این بیماری کودکان در مدت طولانی در معرض خطر همکلاسی‌های مبتلای خود قرار بگیرند و این چیزی نیست که ما بتوانیم در مدارس تشخیص دهیم و یا کنترل کنیم.

سلیمی بیان کرد: علاوه بر مخاطراتی که در وجود دارد، باز شدن مدارس به صورت حضوری در تمام سطوح، حجم رفت و آمد شهری را به شدت افزایش می‌دهد و می‌دانیم که باز شدن مدارس کل چهره‌ی شهر را تغییر می‌دهد و به نظر می‌رسد که این مقدار تغییر را شرایط فعلی کشور نمی‌تواند تحمل کند، پیشنهاد، توصیه و درخواست موکد ما این است که تجدید نظری صورت گیرد، چون سلامت و جان فرزندان ما و همین طور کنترل این اپیدمی در کشور جزو اولویت بالاتری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از باز شدن مدارس آیا مشورتی با جامعه پزشکی شده بود؟ گفت: باز شدن مدارس دغدغه‌ای بود که از ماه‌ها پیش به صورت مرتب در مجامع مختلف مورد بحث قرار می‌گرفت، سازمان نظام پزشکی هم هیچ وقت منتظر سوال و درخواستی نبوده و هرکجا لازم باشد، نظرش را بیان می‌کند، سطوح مختلف را رصد می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم تاثیرگذار باشیم، بنابراین موضوعی بود که ما از ماه‌های پیش نگران آن بودیم و در این مورد هم سازمان نظام پزشکی موضع‌گیری مشخصی داشته است.

معاون نظام پزشکی افزود: بنده به عنوان یک استاد دانشگاه و رئیس انجمن بیهوشی کشور موضع سازمان نظام پزشکی در مورد این موضوع را تایید می‌کنم که باز شدن مدارس با این کیفیت و به صورت حضوری، با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌ها میسر نیست و به نظر من قدری شتابزده است و تا چند روز پیش برآوردها و برداشت‌های ما چیز دیگری بود که به ناگاه تغییر موضعی رخ داده است که نمی‌دانم این تصمیم‌گیری چرا به اینجا ختم شد.

سلیمی در پاسخ به این سوال که باز شدن مدارس می‌تواند چه تبعاتی برای کودکان با توجه به شیوع کرونا داشته باشد؟ گفت: باز شدن مدارس یک واقعه مهم اجتماعی محسوب می‌شود و افزایش ترددهای بین شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به دنبال خواهد داشت، تغییری که باز شدن مدارس در وضعیت شهری دارد، خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما بخواهیم بحث را ناچیز ببینیم و این اتفاق تبعات بسیار وسیعی دارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.