جمعه، 10 فروردین 1403

دومین بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد فعال می شود

دومین بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد فعال می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا و وضعیت تخت‌ها، فعال سازی بیمارستان دوم معین کرونای استان در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛" حسین کلانتری" در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان، افزود: آمارهای مبتلایان کرونا در استان نگران کننده است.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش بوده و ظرفیت‌های بیمارستانی نیز در حال پر شدن است، تصریح کرد: در استان داریم بر تعداد تخت‌ های بیمارستانی اضافه می‌ کنیم، اما انتظار می رود مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳.۵ برابری ابتلاء به کرونا در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: باید همه نسبت به رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا اقدام کرده و هیچگونه سهل انگاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.
کلانتری با بیان اینکه ۱۳۹۲ دستگاه خودرو در راستای مقابله با کرونا از مبادی استان برگشت داده شد، تاکید کرد: امسال شاهد کاهش تردد ۲۰ درصدی در محورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
وی ادامه داد: باید در تمام مناطق استان نسبت به رعایت پروتکل‌ ها و استفاده از ماسک اقدام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ ها اقدام خواهد شد، بیان کرد: با توجه به وضعیت مناطق قرمز و نارنجی در اغلب شهرستان‌ ها، محور فعالیت‌ ها در مناطق قرمز مجازی و در مناطق زرد به صورت شیفت بندی است.
کلانتری از ادامه محدودیت‌ ها در استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش مبتلایان، تشدید محدودیت‌ های کرونایی را رقم خواهد زد.
وی اظهار کرد: محدودیت‌ ها در شهرستان بویراحمد تا پایان هفته تمدید خواهد شد و در صورت ادامه روند افزایش مبتلایان، محدودیت‌ ها شدت خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار معرفی صنوف برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی شد و تاکید کرد: باید در این راستا فرهنگ سازی کرد.
کلانتری با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی و حفاظتی کادر درمان به دست ما نرسیده است، ادامه داد: هیچ گونه کمبودی در این راستا پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: اعلام هرگونه فراخوانی برای ارائه خدمات در این شرایط ممنوع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه های اجرایی خدمات خود برای مقابله و پیشگیری از کرونا را مستندسازی کنند.
کلانتری خطاب به مدیرکل ارشاد، تصریح کرد: اداره کل ارشاد عملکرد رسانه های استان برای فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و رسانه های برتر در این راستا را معرفی کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی با تاکید بر اینکه عملکرد هیئت های مذهبی در برگزاری آئین های عزاداری براساس پروتکل های بهداشتی قابل قبول است، بیان کرد: انتظار می رود اکنون از ظرفیت این هیئت ها برای فرهنگ سازی در خصوص کرونا استفاده شود.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.