پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بازداشت صدها نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در برلین

  • 09 شهریور 1399
  • 08:46
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
بازداشت صدها نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در برلین
پلیس در برلین ۳۰۰ تظاهرکننده را در جریان اعتراض به محدودیت های مربوط به ویروس کرونا در آلمان بازداشت کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از بی بی سی، حدود ۳۸ هزار نفر در تظاهراتی عمدتا مسالمت آمیز در این شهر به خیابان آمدند.

حدود ۲۰۰ نفر در یک تجمع دستگیر شدند که مقام ها آن را به اغتشاشگران راستگرا که گفته شد سنگ و بطری پرت می کردند نسبت دادند.

تجمع های مشابهی در سایر شهرهای اروپا برگزار شد و برخی از معترضان ویروس کرونا را جعلی خواندند.

در میدان ترافلگار لندن هزاران نفر علیه مسائلی از جمله محدودیت های ویروس کرونا تجمع کردند. تظاهرات مشابهی در پاریس، وین و زوریخ برگزار شد.

پلیس آلمان زدن ماسک و فاصله گیری اجتماعی در تظاهرات برلین را اجباری کرده بود و در میانه روز دستور متفرق شدن تظاهرکنندگان به دلیل نادیده گرفتن این دستور را داد.

این تظاهرات عمدا در آرامش برگزار شد اما پلیس بعدا در پی بروز برخی ناآرامی ها شماری را دستگیر کرد.

مقام های برلین به دلیل نگرانی از نقض تدابیر بهداشتی سعی داشتند مانع انجام این راهپیمایی شوند اما دادگاهی مانع چنین ممنوعیتی شد.

هرچند آلمان برخلاف بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی تاکنون شاهد موج بزرگ ویروس کرونا نبوده، نرخ ابتلا در آن درحال افزایش است به طوری که این آمار به بالاترین حد از آوریل رسیده.

این تظاهرات را جنبش کوئردنکن ۷۱۱ که در اشتوتگارت مستقر است ترتیب داد. این گروه در فیسبوک بیش از ۱۶ هزار دنبال کننده دارد و عمدتا از طریق تلگرام با هوادارانش ارتباط می گیرد.

 

این گروه معتقد است که مقررات ویروس کرونا ناقض حقوق و آزادی های اساسی مندرج در قانون اساسی آلمان است و خواهان لغو آنهاست.

این گروه قبلا در روز اول اوت تظاهراتی را در برلین ترتیب داده بود که هزاران نفر از جمله برخی هواداران راست افراطی و توطئه پنداران که واقعی بودن کووید-۱۹ را قبول ندارند به آن پیوستند.

وبسایت دویچه وله گزارش داد که در تظاهرات روز شنبه هم پرچم ها و تی شرت های حامیان راست افراطی قابل مشاهده بود.

در تصاویری که در اینترنت منتشر شده همچنین پرچم ها و شعارهای مرتبط با نظریه توطئه "کیو انان" دیده می شود. این نظریه توطئه می گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درحال نبردی مخفیانه علیه کودک آزاران و شیطان پرستان در دولت آمریکا، شرکت ها و رسانه هاست.

پلیس گفت چاره ای جز متفرق کردن معترضان نداشته
 
 
توضیح تصویر،

پلیس گفت چاره ای جز متفرق کردن معترضان نداشته

خانواده هایی همراه با کودکان هم در تظاهرات حضور داشتند. برخی گفتند فقط می خواهند از حق تظاهرات استفاده کنند.

استفان ۴۳ ساله ساکن برلین به خبرگزاری فرانسه گفت: "من با راست افراطی سمپاتی ندارم. آمده ام از آزادی های اساسی دفاع کنم."

یک تظاهرکننده دیگر به شبکه "ای آر دی" گفت که آمار "افراد به شدت مریض درحال کاهش است" و اضافه کرد: "در همین حال تست بیشتری انجام می شود. و تدابیری داریم که کاملا از حد و اندازه خارج است. باید دست از این دیوانگی برداریم و زندگی عادی را از سر بگیریم."

تدابیر مقابله ویروس در آلمان

آلمان یکی از موثرترین مبارزات برای جلوگیری، شناسایی، مهار و درمان ویروس کرونا را داشته.

این کشور به خصوص در حداقل نگه داشتن آمار مرگ در میان ۷۰ ساله ها به بالا موفق بوده است.

آلمان از اوایل آوریل محدودیت های فاصله گیری اجتماعی را کم کرد اما به ردگیری موارد ابتلا ادامه داد. با این حال آمار ابتلا در ماه اوت دوباره افزایش یافته است.

دولت آنگلا مرکل و ۱۶ ایالت این کشور روز پنجشنبه جریمه ای حداقل ۵۰ یورویی برای نزدن ماسک تعیین کردند. ممنوعیت برگزاری رویدادهای بزرگ عمومی هم حداقل تا سال آینده تمدید شد.

خانم مرکل گفت "ما مجبوریم برای مدت های طولانی با این ویروس کنار بیاییم، وضعیت هنوز جدی است" و افزود که در زمستان بدتر خواهد شد.

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز در آلمان ۲۴۲ هزار مورد ابتلا ثبت شده که کمتر از سایر کشورهای بزرگ اروپایی است. آمار مرگ ۹۲۹۷ نفری این کشور هم خیلی پایین تر از آمار مشابه در روسیه، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و ایتالیاست.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.