پنجشنبه، 30 فروردین 1403

141 فوتی جدید کرونا در کشور/ تعداد مبتلایان به 358 هزار و 905 نفر رسید

141 فوتی جدید کرونا در کشور/ تعداد مبتلایان به 358 هزار و 905 نفر رسید
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: ️از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این استان شاهد یک خیز نسبتا متوسط در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بودیم. از اواخر فروردین ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی به خود گرفت و این سیر نزولی تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا کرد. از خرداد ماه مانند بسیاری از استان‌های دیگر، نمودار موارد بیماری در این استان دوباره شیب صعودی گرفت و در نیمه دوم تیر ماه، موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

لاری افزود: با وجود آن‌که در مرداد ماه امسال، تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدی روند کاهش به خود گرفته، ولی وضعیت بیماری همچنان در اغلب شهرستان‌های این استان حساس، شکننده و نگران کننده است. در هفته گذشته چهار شهرستان این استان به وضعیت قرمز بیماری تبدیل و در حال حاضر شهرستان‌های بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران و لنده در این استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۴.۳ درصد است که بیشترین میزان رعایت مربوط به داروخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در پاساژها و مراکز خرید این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع ۸۷ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در وسایل نقلیه عمومی ۷۷ درصد است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات همکاران ما در کادر بهداشت و درمان این استان، انجام سه مرحله غربالگری بیماری در سطح استان، راه اندازی ۱۶ مرکز ۲۴ و ۱۶ ساعته بیماری کووید ۱۹ در سطح استان و انجام غربالگری در عشایر و آموزش آنها است.

لاری گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز کرونا باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مهم‌ترین راه خروج از وضعیت موجود بیماری در کشور، تقویت عزم و اراده در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی به مقدار ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک است. امیدواریم با پای‌بندی به این اصول شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم و با کمک و همراهی عاشقان امام حسین (ع) در برگزاری مجالس عزاداری مطابق با دستورالعمل مصوب ابلاغی، محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی در کشور برپا شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.