پنجشنبه، 9 فروردین 1403

126 فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته

126 فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی؛ سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶  بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت هشدار یا قرمز کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: امروز اول شهریور روز پزشک است. ضمن گرامیداشت و ادای احترام به شهدای مدافع سلامت، این روز را به جامعه پزشکی تبریک می گوییم.

وی افزود: ملت شریف ایران در همه برهه های تاریخی شاهد فداکاری و از خودگذشتگی افتخار آفرینان خود در مواجهه با مشکلات بوده است. از اول اسفند نیز که با شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه شدیم، پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، کارشناسان بهداشت محیط، دستیاران تخصصی، دانشجویان علوم پزشکی، کارورزان و همه کادر بهداشت و درمان کشور مانند رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: آنان با جانفشانی و رشادت های خود جلوه دیگری از عشق و ایمان به نمایش گذاشتند، در این مبارزه عده زیادی دچار ار کادر بهداشتی و درمانی برای از بین بردن درد و رنج بیماران، سختی را با جان خریدند، عده زیادی به کرونا مبتلا شدند و عده ای هم جان خود را در راه التیام بخشی بیماران کرونا از دست دادند.

وی گفت: نام این مدافعان سلامت برای همیشه به عنوان شهدای عرصه سلامت در گنجینه افتخارات این مرز و بوم خواهد درخشید و مایه فخر و مباهات مردم ایران خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در روز پزشک و همزمان با زادروز فیلسوف و پزشک بزرگ مشرق زمین ابوعلی سینا، مراتب قدردانی و سپاس خود را از همه پزشکان و کادر بهداشت و درمان اعلام می کنیم و همچنان از همه مردم می خواهیم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس شکسته شود.

لاری گفت: با توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان از همه شیفتگان ابا عبدالله الحسین در سراسر کشور می خواهیم که مراسم عزاداری را با رعایت پروتکل های مصوب وزارت بهداشت و دستورالعمل های ابلاغی برگزار کنند تا شاهد الگویی بی بدیل از شور آمیخته با شعور در کشور باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.