شنبه، 1 اردیبهشت 1403

پیام تبریک معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک

پیام تبریک معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک
اتفاقات شش ماه گذشته و شیوع بیماری کرونا و از جان گذشتگی جمعی از همکاران ما سبب شد که بار دگر قدر و منزلت این فرشتگان زمینی روشن شود و سرمایه اجتماعی این قشر فرهیخته بیش از پیش آشکار گردد.

همکاران گرامی 
اعضای محترم جامعه پزشکی و دندانپزشکی 

اول شهریورماه سالروز تولد «ابوعلی سینا» به پاس تلاش های این حکیم فرزانه و فیلسوف بزرگ در راه درمان جسم و روح بیماران به درستی «روز پزشک» نام نهاده شده است. 
«این روز فرخنده بر همه شما عزیزان مبارک باد.»
جاودانگی نام «پورسینا» به دلیل دغدغه مندی او برای سلامت «جسم و روان» از یک سو و بارور نمودن «تفکر ، تعقل و معنویت» از سوی دیگر بود.
در این جهان هستی هر یک از ما به سبب شغل و رسالت خود خدمتی به همنوعان خود می کنیم و از این جهت منتی بر یکدیگر نداریم. لطف خدا شامل ما شده و نقشی ویژه برای ما پزشکان در نظر گرفته است و آن درمان درد بزرگترین معجزه و محور خلقت یعنی «انسان» است باید این مهم را قدر بدانیم و از هیچ تلاشی برای عمل به وظیفه انسانی خود فروگذار ننماییم.  اگرچه جامعه پزشکی در سالهای اخیر به سبب برخی سوءتفاهم ها و بعضی بی‌توجهی‌ها از طرف برخی مسئولان، چهره های اجتماعی و رسانه های زرد  مورد هجمه قرار گرفت، لیکن اتفاقات شش ماه گذشته و شیوع بیماری کرونا و از جان گذشتگی جمعی از همکاران ما سبب شد که بار دگر قدر و منزلت این فرشتگان زمینی روشن شود و سرمایه اجتماعی این قشر فرهیخته بیش از پیش آشکار  گردد. 
امروز وظیفه همه اقشار جامعه و از همه مهمتر خود جامعه پزشکی است که از این سرمایه اجتماعی مراقبت نمایند. آن عده اندک از جامعه سرافراز پزشکی که با با عدم عمل به مسئولیت حرفه ای، عدم رعایت اخلاق پزشکی، عدم تکریم بیماران و عدم دقت در ارائه خدمات مناسب موجبات بدبینی مردم به جامعه فرهیخته پزشکی را فراهم می آورند، به اندازه هجمه کنندگان و هتک کنندگان در فرو کاستن از سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی مقصرند. 
 بیاییم در این روز بزرگ و در سالروز این شخصیت جهانی و اسطوره سرزمینمان با خود عهد ببندیم تا با رعایت شئونات حرفه ارزشمند پزشکی قدمی در راه اعتلای حرفه، و افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی برداریم. 

                                                                                                    دکتر علی تاجرنیا
                                                                                   رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.