پنجشنبه، 30 فروردین 1403

معاون اول رئیس جمهور در مراسم نکوداشت روز پزشک:

کار استثنایی پزشکان و کادر درمان درتاریخ ایران ثبت و ماندگار خواهد شد

  • 30 مرداد 1399
  • 12:31
  • پویش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 کار استثنایی پزشکان و کادر درمان درتاریخ ایران ثبت و ماندگار خواهد شد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که جامعه پزشکی نقش جدی ؛بزرگ و بی نظیری درمسائل کشور دارد؛ گفت: جامعه پزشکی و کادر درمان در دوران کرونا کار بزرگی کردند و کار استثنایی آنان در تاریخ ایران ثبت و ماندگار خواهدشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم نکو داشت روز پزشک با اشاره به این که جامعه پزشکی همواره برجسته و مورد احترام مردم بوده است؛ بیان کرد: وقتی بین اقشار مختلف از مردم نظر خواهی می شود که به چه گروهی بیشترین اعتماد را دارید ؛ پزشکان در صدر قرار دارند و جزء گروههای مرجع هستند.

وی افزود: در ایام کرونا جامعه پزشکی و کادر درمانی وظیفه خود را به نوعی دیگر انجام دادند و زمانی که همه نزدیکان بیمار او را ترک می کنند یک گروه دیگر از جان خود گذشته و ایستادند و آن کادر درمان بیمارستان ها بودند و تا جایی ایستادند که بعضا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به این که تاکنون نزدیک به 164 پزشک و پرستار و اعضای کادر درمان را از دست دادیم که تلخ و تکان دهنده است ؛ ادامه داد: سرمایه های کشور و خدمات مهم آنها را از دست دادیم که تلخ و تکان دهنده است و از جهتی پیام بزرگ نوع دوستی و از خود گذشتگی را در تاریخ ایران ثبت کردند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: پزشکان؛ پرستاران و همه کادردرمان در دوران کرونا کار بزرگی کردند و به عنوان یک کار استثنایی در تاریخ ایران ثبت و ماندگار خواهد شد و دولت هر آن چه در توان دارد در شرایط تحریم و کرونا برای سلامت مردم به صحنه خواهد آورد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور ؛ کادر درمان از حداقل های امکانات حفاظتی برای ارائه خدمات به بیماران بهره مند بودند، تصریح کرد: در روز پزشک امسال باید به نقش پزشکان بیشتر توجه کرد و احترام گذاشت و در شرایطی که اعتماد و امید در جامعه آسیب دیده بود و نیازمند افزایش انسجام و سرمایه اجتماعی بودیم تا کشور در برابر بحران ها محفوظ بماند ؛ جامعه پزشکی و همکارانشان خالصانه تلاش کردند.

وی با بیان اینکه نقش پزشکان تنها قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس است ؛ گفت: در جنگ عزیزان ما رفتند تا ایران بماند و پزشکان نیز به دل خطر رفتند تا ایران و ایرانی بماند.

جهانگیری با اشاره به این که کرونا موضوعی است که آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متعددی دارد و از سوی دیگر باید در برابر افرادی که اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با این شرایط ندارند با زبان مناسب صحبت کرد؛ گفت:  از جمله مهمترین اتفاقی که این روزها می‌افتد، موضوع کنکور است که دیدیم در جامعه اختلاف نظرهای وسیعی به وجود آمد ولی در هر حال سرنوشت بیش از یک میلیون جوان باید در کشور رقم بخورد و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد:  این اختلاف نظرها از روسای سه قوه تا درون نهاد خانواده ها وجود داشت اما مجموعه باید  طوری رفتار کند که به همه اطمینان دهد  این کار در نهایت ملاحظات انجام خواهد شد اما می دانیم که این کار بسیار دشوار است، ولی از این موضوع دشوارتر مسئله ماه محرم است که از فردا شروع خواهد شد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور ماه محرم برای تمام شیعیان مسئله مهمی است و همه می خواهند در این ایام عزاداری خودشان را داشته باشند و کسی نمی‌تواند این ارادت را از مردم جدا کند و امسال شکل برگزاری این مراسم تغییر کرده است و کسی با این موضوع که باعث انسجام ملت ایران می شود ؛مخالفتی نداشته و صرفا امسال فرم برگزاری مراسم ها عوض می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی بر دوش وزیر بهداشت و همکارانش است؛ اظهار کرد: عاشورا برای مردم ما یک موضوع استثنایی است و حتی اقلیت ها هم به سید و سالار شهیدان ارادت خاصی دارند و امسال این مراسم به شکل دیگری برگزار خواهد شد و همه باید در رعایت پروتکل ها تلاش کنند.

جهانگیری اظهار کرد: شاید در این زمینه صحبت مسئولین سیاسی برای مردم خیلی حجت نباشد و صحبت‌های مسئولین بهداشت تعیین کننده است، لذا از مسئولین می خواهیم در این طور موارد به کمک وزارتخانه بیایند، مثل همین شعاری که مردم در پیش گرفتند که هر خانه یک حسینیه  باشد و در خانه عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح نشان داد که آثارش بسیار مهم و مفید بود و در شهرهای دور از مرکز هم خوشبختانه بیمارستان ها تشکیل و مجهز شدو  امروز هم با همه مشکلاتی که در تامین ارز داروی مورد نیاز کشور داریم اما تامین دارو جزو اولویت اول کشور قرار دارد و در جلساتی که با مسئولین کشور داریم لیست داروها و کالاهای مورد نیاز و اساسی را کنترل می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با ا شاره به این که تامین ارز کار بسیار سختی است و تمام کشورهایی که در این شرایط پول ایران را در حساب خود بلوکه کردند باید پاسخگو باشند؛ خاطرنشان کرد:ما آماده هستیم تا واکسن آنفولانزا و کرونا در هر جای دنیا که بود آن را برای مردم تامین کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها : پویش همدلی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.