چهارشنبه، 29 فروردین 1403

وزیر بهداشت در مراسم نکوداشت روز پزشک:

همت و شجاعت جامعه پزشکی بزرگترین سرمایه ملی درمدیریت کووید 19 است

  • 30 مرداد 1399
  • 11:53
  • پویش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
همت و شجاعت جامعه پزشکی بزرگترین سرمایه ملی درمدیریت کووید 19 است
وزیر بهداشت با اشاره به این که صحبت از ایثار و گذشت جامعه پزشکی شاید حرفی گزاف باشد؛ گفت: همت ؛ غیرت و شجاعت جامعه پزشکی؛ بزرگترین سرمایه ملی کشور در مدیریت بیماری کووید 19 است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و نکوداشت روز پزشک که هم اکنون در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است؛ با اشاره به این که جامعه پزشکی و کادر درمان با همت و تلاش شبانه روزی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 را ظرف مدت دو ماه به کمتر از یک پنجم رسانیدند؛ اظهار کرد: بغض من از همت جامعه پزشکی ؛ پرستاری؛ بهورزان؛ همکاران آزمایشگاهی ؛ هوشبری؛ تکنسین های اورژانس و اتاق عمل ؛عزیزان خدمه و همه کسانی است که در عرصه سلامت به بیماران کرونایی خدمت می کنند و از مجموعه مظلوم کادر درمانی هستند که بارها مورد هجمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لباس سپیدی که پزشکان می پوشند ؛لباس احرام است که با آن به طواف بیمار در سخت ترین شرایط می روند .

وزیر بهداشت تاکید  کرد: کار پزشکی خریدن اندوه و فروختن جان است و با هیچ معیار مادی قابل قیاس نیست و مگر می شود دقایقی را که همکاران من بر بالین بیمار می گذرانند با پول جبران کرد و عظمت کار آنها فراتر از چیزی است که با دوربینی به تصویر کشیده شود یا با کلامی قابل بیان باشد.

نمکی در ادامه با اشاره به این که بزرگترین سرمایه مملکت در مدیریت بیماری کووید 19 پزشکان و کادر درمانی هستند؛ تصریح کرد: بدا به حال کسانی که این سرمایه های اجتماعی را قدر نشناسند و امیدوارم حداقل قدرشناسی را در جبران زحمات این عزیزان با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد باشیم.

وی با اشاره به فشار کاری و خستگی کادر درمان بیان کرد: پزشکان پیش قراولان عاشق جنگ بسیار سهمگین هستند و نشان دادند که عزیزان اداره روزهای سخت مملکت هستند و بنده به عنوان خدمتگزار ناچیز شما زانو زده و دست یکایک شما را برادرانه می بوسم و افتخار می کنم.

وی با گریزی به طرح تحول سلامت و این که تعداد تخت های بیمارستانی در این طرح افزایش داشت؛ افزود: اوج افزایش 1.6 بود و کمترین میزان تخت به ازای 1000 نفر در کشورهای اروپایی بین 6 تا 7 برابر ماست و آنچه نگذاشت بیماران پشت در بیمارستان ها سرگردان شده یا پیرزن و پیرمردی را همکارانم از ونتیلاتور قطع کرده تا فرد جوانی را جایگزین کنند همت و غیرت و شجاعت جامعه پزشکی و همکارانشان بود.

وزیر بهداشت با اشاره به این که بزرگترین پاداش و احترام به کادر درمان رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است؛ خاطرنشان کرد: امیدوارم ملت شریف ایران در ایام ماه عزیز حسینی با کادر درمان همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد خیز جدیدی از بیماری نباشیم که آوارش بر سر همکاران من خواهد بود.

نمکی ضمن درود به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت و عرض تسلیت به خانواده محترم آنها اذعان کرد: نازنینان بزرگوارفرهیخته و عاشقی که در جریان مدیریت بیماری کووید 19 به عنوان شهید مدافع سلامت به رحمت حق شتافتند با حضرت سید الشهداء محشور شوند.

انتهای پیام

برچسب ها : پویش همدلی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.