جمعه، 10 فروردین 1403

ضرورت برخورد جدی با متخلفان از راهکارهای کاهش کرونا

ضرورت برخورد  جدی با متخلفان از راهکارهای کاهش کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، برخورد جدی با متخلفان و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع را از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش بیماری کرونا دانست و گفت: برخورد جدی با افرادی که عمدی یا سهوی توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و زمینه‌ساز شیوع بیشتر این بیماری می‌شوند، ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ جلیل کوهپایه زاده ضمن اشاره به این که با گذشت حدود هفت ماه از شیوع کرونا و اطلاع رسانی بسیار در این زمینه مواردی همچون " من نمی دانستم"، "من متوجه نبودم" یا "نشنیدیم" از کسی پذیرفتنی نیست؛ بیان کرد: با گذشت چند ماه از بروز این بیماری در کشور، عده ای بیان می کنند که به این مسایل اعتقادی نداریم و حتی برای حفظ سلامت خودشان و دیگران احترام قائل نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران این رفتار را بسیار نادرست و پرخطر دانست و گفت: این افراد نمی توانند نسبت به حفظ سلامت همشهریان خود بی توجه باشند.

کوهپایه زاده یادآور شد: در کنار نظام سلامت به عنوان ارایه دهنده خدمات درمانی، نیاز است دستگاه های نظارتی و قضایی به کمک بیایند تا با متخلفان این حوزه برخوردهای جدی شود، به طور مثال در کشوری مانند انگلیس استفاده نکردن از ماسک در فضاهای بسته بیش از سه هزار پوند جریمه دارد.

وی ادامه داد: این رقم حتی برای کشوری مانند انگلیس رقم کوچکی نیست اما آنها با این کار می خواهند سلامتی مردم را به صورت جدی حفظ کنند و به همین دلیل با متخلفان برخورد قاطع می کنند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اطلاع رسانی صحیح و به موقع را از راهکار دیگر برای کاهش کرونا اعلام کرد و گفت: اطلاع رسانی صحیح در رسانه ها و فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و این موضوع در ارتقای آگاهی مردم نقش موثری داشته است.

کوهپایه زاده افزود: هرچه سیستم های علمی کشور با اتکا به منایع قابل اعتماد، اطلاع رسانی بیشتری کنند زمینه کاهش بستری و فوت ناشی از این بیماری فراهم می شود.

وی بر لزوم برخورد جدی با تالارها و رستوران های متخلف تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم با همکاری سایر سازمان ها، نظارت در این حوزه را بیشتر کنیم تا شاهد تخلفات در این زمینه نباشیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از تالارها و رستوران ها پروتکل های بهداشتی رعایت می شود  اما عده ای هستند که منافع فردی را به منافع جمعی ترجیح می دهند و به هر شکلی سعی می کنند تا به منافع شخصی خود برسند که با آنها باید برخورد جدی انجام شود.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: این رفتارها اصلا قابل تحمل نیست و با نظارت بیشتر باید سعی می کنیم جلوی اقداماتی که برخلاف پروتکل های بهداشتی است، گرفته شود.

گردش ویروس را کاهش دهیم

کوهپایه زاده همچنین گفت: با اجرای اقداماتی مانند دورکاری کارمندان یا به عبارتی کاهش حدود یک سوم آنان، می توان گردش ویروس کرونا را در جامعه کاهش داد.

وی با یادآوری این که حداقل تا پایان امسال درگیر این ویروس هستیم به مردم توصیه کرد موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد که حساسیت مردم و مدیران، اصلا نباید نسبت به کرونا کاهش پیدا کند و حتی ابتلای یک نفر به کرونا یا فوت آن فرد برای نظام سلامت بسیار مهم است و برای پیشگیری و درمان آن یک نفر هم اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.