پنجشنبه، 9 فروردین 1403

محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در تهران تمدید می‌شود

محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در تهران تمدید می‌شود

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از استمرار اعمال محدودیتهای کرونایی در تهران در هفته آتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت وگوی زنده خبری شبکه تهران و شبکه خبر از بستری ۵۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گفته وی در شبانه روز گذشته ۳۶۹ بیمار جدید در بخش های عادی و ۱۴۶ بیمار نیز در بخش های ویژه با تشخیص کرونا در بیمارستانهای تهران بستری شدند.

زالی افزود: ۸ درصد مراجعان به بخشهای سرپایی بهداشتی و درمانی نیاز به بستری داشتند و۴۸۰ بیمار نیز از مجموعه بیمارستانها در این بازه زمانی ترخیص شدند.

وی با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد کرونای تهران خاطرنشان کرد: با هماهنگی استانداری تهران محدودیت های اعمال شده هفته آینده نیز تمدید خواهد شد که محور اصلی آن حضور چرخشی حداکثر یک سوم کارکنان است و سازمان ها می توانند از ظرفیت دورکاری کارکنان در تهران استفاده کنند.

 زالی یادآور شد: شرایط بیماری در تهران کماکان تغییرقابل توجهی نداشته است و از نظر طبقه بندی بیماری پرخطر، پرمخاطره و قرمز است به همین دلیل با هماهنگی استادنداری تهران قرار شد محدودیتها برای هفته آتی نیز تمدید شود.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت، براساس بخشنامه ابلاغ شده به دستگاههای اجرایی  ۱۶ گروه مختلف از جمله مادران باردار و شیرده دارای کودکان زیر ۳ سال، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای و... جزو گروه های پرمخاطره تلقی می شوند و در اولویت دورکاری قرار دارند.

وی با اشاره به همکاری خوب والدین و داوطلبان در اولین روز برگزاری کنکور سراسری در رعایت پروتکل های حفاظتی و بهداشتی به سایر داوطلبان نیز توصیه کرد که در روزهای آتی رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظتی را مد نظر قرار دهند.  

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت در خاتمه سخنان خود به داوطلبان و خانواده های آنان با توجه به شیوع کرونا توصیه کرد که پس از پایان کنکور همچنان با متانت و بردباری از مسافرت و شرکت درتجمعات اجتناب کنند تا در معرض خطر بیماری قرار نگیرند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.