جمعه، 31 فروردین 1403

سازمان بهداشت جهانی ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ایران تحویل داد

سازمان بهداشت جهانی ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ایران تحویل داد
نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ایران اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به همه‌گیری کووید۱۹ تعداد ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.

به گزارش دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، کریستوف هملمن با اعلام این مطلب افزود: این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید۱۹ مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید۱۹ مورداستفاده قرار بگیرند. این دستگاه‌ها، به ارزش حدود سه میلیون دلار، با کمک مالی ژاپن و کویت خریداری شده و از کمک آنان قدردانی می‌کنیم.

 دکتر هومن نریمانی معاون طرح و برنامه هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص خاطر نشان کرد: این ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سرتاسر کشور توزیع خواهند شد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی افزود: این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید۱۹ را تامین خواهند کرد و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد.  

سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید۱۹ حمایت می کند. این سازمان اخیرا ۱۶ دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود چهار میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرد. این دستگاه ها به بیمارستان‌های ۱۶ استان‌ ارسال شدند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.