پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نیکوکاری به یاد شهید مدافع سلامت

  • 27 مرداد 1399
  • 00:32
  • پویش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
نیکوکاری به یاد شهید مدافع سلامت
دعای خیری که در طول زندگی این پزشک مردم‌دار همراهش بود حتی حالا هم که در میان مردم نیست، تداوم دارد ...

پزشکی می‌تواند بزرگترین کار خیر جهان باشد، اگر پزشک هم طبیب باشد و هم حکیم، هم خیرخواه باشد و همراه و همدل بیمارانش، بزرگترین خیرین می‌شود، شماری از پزشکان این گونه هستند و نامشان به نیکی در تاریخ می‌ماند.

اما جالب است که گاه این پزشکان خیر رسان حتی بعد از نبودنشان هم مایه خیر می‌شوند، این اتفاقی است که درخصوص شهید سلامت دکتر محمد طیبی در قائم شهر افتاده است.

شهید سلامت دکتر محمد طیبی پزشکی حاذق، متعهد و دلسوز بود که دلسوزانه در قسمت‌های شلوغ بیمارستان همچون اورژانس، خدمت صادقانه به بیماران ارائه می‌داد و پس از سال‌ها تلاش شبانه‌روزی، در سال ۱۳۸۴ به درجه بازنشستگی نائل شد ولی پس از آن هم دست از طبابت برنداشت و در مطب ساده خود به مداوای بیماران می‌پرداخت و به‌عنوان پزشک خانواده مرهم دل خانواده‌های فقیری بود که هم برایشان تسکین دردهایشان بود و هم به رفع مشکلات اقتصادی و حتی روحی و روانی آنان می‌پرداخت.

لیونا طیبی دختر این پزشک که در نهایت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در صف شهدای سلامت جای گرفت در خصوص پدر گفته: «پدرم عاشق بیمارانش بود او عاشق کارش بود و باوجوداینکه بازنشسته شده بود و هیچ تعهدی برای حضور در مطب و بیمارستان نداشت اما همچنان طبابت می‌کرد، وقتی به او می‌گفتم که ویروس کرونا بسیار خطرناک است لطفاً به مطب نروید می‌گفت: وقتی من سوگند پزشکی خوردم درزمانی که بیمارانم به من نیاز دارند نمی‌توانم درب مطب را ببندم. مریض‌هایم چه‌کار کنند؟»

خانواده این شهید سلامت تصمیم گرفتند که راه پدر را ادامه دهند و با این تفکر «موسسه خیریه دکتر محمد طیبی شهید مدافع سلامت» پای گرفته است. این موسسه برنامه انجام ویزیت‌های رایگان برای اقشار ضعیف جامعه را در نظر گرفته است. در برنامه اول این خیریه جمعی از پزشکان در روستایی حاضر شدند و برای اهالی روستایی ویزیت رایگان انجام دادند. در برنامه‌های دوم و سوم هم متخصصان گوش و حلق و بینی، دیابتولوژیست و دندانپزشک در مطب شهید دکتر طیبی به ویزیت رایگان مراجعان پرداختند.

دعای خیری که در طول زندگی این پزشک مردم‌دار همراهش بود حتی حالا هم که در میان مردم نیست، ادامه دارد ...

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.