جمعه، 10 فروردین 1403

تجمعات بازدارندگی ماسک در برابر نفوذ ویروس را کاهش می‌دهد

تجمعات بازدارندگی ماسک در برابر نفوذ ویروس را کاهش می‌دهد
ضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ماسک تا ۸۰ درصد می‌تواند از انتشار و همچنین نفوذ ویروس کرونا به مجاری تنفسی جلوگیری کند و تجمعات تاثیر و میزان بازدارندگی ماسک را به شدت کاهش ‌می‌دهد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایرنا محمد بهبهانی، متخصص میکروب شناسی پزشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مردم توصیه کرد که تا حد امکان از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ و پرتردد خودداری کنند تا از عوارض بیماری کرونا در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه ماسک تا ۸۰ درصد می تواند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند، گفت: برخی از ماسک های موجود استاندارد نیستند و ویروس از آنها عبور می‌کند و اگر ماسک استانداردهای لازم را داشته باشد، تقریبا از انتشار بیماری جلوگیری می کند.

این میکروب شناس، مهمترین راه انتقال بیماری را دهان، بینی و چشم اعلام کرد و اظهار داشت: به نظر نمی رسد ویروس کرونا از طریق غذا و خوراک امکان انتقال به بدن را داشته و به عبارتی فرد را مبتلا کند.

 

شستن مرتب دست‌ها حدود ۵۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

بهبهانی با اشاره به اینکه حتی در مورد عفونت های بیمارستانی هم از بهترین راه‌های مقابله، شستشوی مرتب دست ها می باشد توضیح داد: براساس آخرین گزارش محققان آمریکایی، شستن مرتب دست ها، بیش از ۵۰ درصد از ابتلا به عفونت ها از جمله ویروس کرونا جلوگیری می کند.

او یکی از موثرترین راه ها را برای ضدعفونی کردن شست و شو دانست و شستن دست ها را سنگر نخست مقابله با ابتلا به ویروس کرونا دانست.

به گفته این متخصص میکروب شناسی پزشکی، شستن مرتب دست ها موضوع خیلی مهمی به مراتب بهتر از محلول های ضدعفونی است که ممکن است برای پوست و محیط هم مضر باشد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.