پنجشنبه، 9 فروردین 1403

گزارش ایمنا از نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان

نمی‌توان خسارات ناشی از کرونا به جامعه پزشکی را تخمین زد

نمی‌توان خسارات ناشی از کرونا به جامعه پزشکی را تخمین زد
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: کرونا ویروسی هزار چهره است که هنوز نمی‌توان خسارات ناشی از شیوع آن را به کادر پزشکی استان اصفهان تخمین زد.

عباسعلی خادمی در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت دو مقوله اساسی در جامعه است، اظهار کرد: نظام پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی طلایه دار تأمین سلامت در کشور هستند.

وی با اشاره به ایثارگری کادر درمان طی شش ماه گذشته در بحران کرونا تصریح کرد: خوب است که این ایثارگری‌ها به رشته تحریر درآید.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان با افزایش اطلاع‌رسانی کیفیت اقدامات را ارتقا داد، ادامه داد: خبرنگاران در کنار جامعه پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند از این رو نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ما آمار دقیقی از تعداد مبتلایان پزشکان به کرونا نداریم، ادامه داد: این آمار باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود که روز گذشته در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

خادمی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان در خصوص خسارات کرونا اظهارنظر کرد، ادامه داد: این ویروس هزار چهره هر روز شکل عوض می‌کند و نمی‌توان میزان خسارات احتمالی آن را تخمین زد.

۹۵ درصد پزشکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

وی در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان اظهار کرد: با توجه به بازرسی میدانی ۹۵ درصد مطب پزشکان این امر را رعایت می‌کردند و بیشتر در کلینیک‌ها و مراکز درمانی این موضوع رعایت نمی‌شد که در این باره جلسه‌ای برگزار کردیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در خصوص پرداخت مالیات توسط پزشکان اظهار کرد: پزشکان تا اواخر بهمن سال گذشته ثبت کارتخوان را انجام دادند و در حال حاضر در پرداخت مالیات مشکل خاصی ندارند.

وی افزود: باید توجه داشت که مطب پزشکان از اسفند تا خرداد امسال تعطیل بود و درآمدی در این بخش نداشتند.

خادمی در خصوص کارانه پزشکان و تفاوت آن با پرستاران اظهار کرد: این امر مطابق آنچه در قانون دیده شده است و اخیراً در نظام تحول سلامت برای پرستاران نیز چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شده است، هر چند پزشکان نیز در خصوص نحوه پرداخت کارانه‌شان مشکل دارند.

وی در خصوص فعالیت مطب‌های پزشکان در اصفهان ادامه داد: مطب همه پزشکان در حال حاضر فعال است، چنانچه شرایط بدتر شود اعمال جراحی و دندانپزشکی غیرضروری با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ممنوع می‌شود.

کمبود متخصص نداریم

خادمی با بیان اینکه تاکنون در کادر درمان استان اصفهان دچار کمبود متخصص نبوده‌ایم، افزود: تنها در بازه ای از زمان در اردستان و کاشان و آران و بیدگل دچار کمبود متخصص بودیم که از اصفهان نیرو به این شهرها اعزام شد.

وی در خصوص اعزام پزشک به مراکز جمعیتی استان مانند زندان‌ها و مراکز شبانه روزی بهزیستی تصریح کرد: این امر با هماهنگی انجمن‌های پزشکی صورت گرفته و در این زمینه دچار مشکلی نبوده‌ایم.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.