پنجشنبه، 30 فروردین 1403

وخامت وضعیت مراجعه کنندگان به بیمارستان های تهران

وخامت وضعیت مراجعه کنندگان به بیمارستان های تهران
فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: بررسی الگوی مراجعین در مراکز درمانی استان تهران نشان می‌دهد که بیماران با وضعیت وخیم‌تر به این مراکز مراجعه می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر علیرضا زالی با اشاره به این که وقتی بیماران با وضعیت جسمی وخیم تری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افراد در ارتباط با آنها از جمله کادر پزشکی با سویه های قوی تری مواجه می شوند و بیشتر در معرض بیماری قرار می گیرند؛ اظهار کرد:  برخی مقالات نشان می دهد که شبه جهشی در ساختار ویروس رخ داده و پیش بینی می شود بر اثر این شبه جهش ساختاری، میزان سرایت پذیری بیماری هشت برابر شده است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این موضوع هم برای مردم و هم برای کادر درمانی ایجاد نگرانی بیشتری می کند.

کرونا و دگردیسی در آموزش عالی

زالی تاکید کرد: چهره آموزش عالی بعد از کرونا در دنیا و از جمله در ایران متفاوت خواهد بود، ما برای این تحول جهانی باید از هم اکنون آماده باشیم، این موضوع سبب دگردیسی در عرصه آموزش عالی خواهد شد.
وی ادامه داد: همه دانشگاه  ها و مراکز آموزش عالی در زمینه آموزش، پژوهش و ارتباط با جوامع عمومی، روش و اسلوب متفاوتی در سال های بعد تجربه خواهند کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسیده است.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.