جمعه، 10 فروردین 1403

تمرکز بر طرح ترافیک درباره کرونا، پاک کردن صورت مسئله است

تمرکز بر طرح ترافیک درباره کرونا، پاک کردن صورت مسئله است
رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تمرکز بر روی طرح ترافیک را پاک کردن صورت مسئله و به انحراف کشیدن عوامل اصلی گسترش کرونا دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، ناهید خداکرمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران و اجرای طرح ترافیک گفت: اجرای طرح ترافیک در پایتخت به مانند سابق نیست که مردم ممنوعیت ۱۰۰ درصدی برای ورود به محدوده را داشته باشند و حالا هر کدام از شهروندان که مایل باشند؛ می‌توانند در سامانه تهران من ثبت نام کرده و وارد محدوده شوند.

وی با بیان این که در مورد اجرای طرح ترافیک در تهران، شورای عالی ترافیک تصمیم گیرنده است، ادامه داد: اگر آنها هر گونه تغییر در اجرای طرح ترافیک را ابلاغ کنند از آن جایی که این دستورات برای همه لازم الاجراست حتما شورای ترافیک نیز به این موضوع عمل می‌کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در شورای ترافیک ، حناچی شهردار تهران تنها یک عضو است و نمایندگان سایر دستگاه‌ها نیز حضور دارند، گفت: دقت داشته باشید که از نظر علمی و مستندات استخراج شده ، طرح ترافیک عامل اصلی گسترش ویروس کرونا نیست و نقش کمی در گسترش این ویروس دارد؛ چرا که بسیاری از شهرهای قرمز، اصلا نه مترو دارند و نه طرح ترافیک در آنها اجرایی می‌شود و به نظر می‌رسد تمرکز بر روی مسئله طرح ترافیک، پاک کردن صورت مسئله و به انحراف کشیدن عوامل اصلی گسترش کرونا است.

وی با بیان این که ما باید بر روی برنامه‌هایی تمرکز کنیم که مانع تجمعات طولانی در فضاهای سربسته است، اظهار کرد: مردم در وسایل حمل و نقل عمومی به مدت طولانی توقف نمی‌کنند و طرح ترافیک هم آن چنان که باید در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نیست و این در حالی است که ما عوامل موثر تر را رها کرده‌ایم.

خداکرمی با بیان این که مطالعات منتشر شده در دنیا نشان می‌دهد که فضاهایی همچون آرایشگاه‌های زنانه، رستوران، کافه و برگزاری مراسمی همچون عزا، عروسی و ... بیشترین عامل شیوع هستند، تصریح کرد: متاسفانه آن قدر که برخی‌ها بر روی مسئله طرح ترافیک اصرار دارند توجهی بر سایر عوامل وجود ندارد و نه تنها سوالی نمی‌پرسند؛ بلکه آگاهی بخشی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان این که ما باید برای زندگی با کرونا آماده باشیم، گفت: ما باید براساس دو رویکرد چشم اندازی برای مقابله با ویروس کرونا ترسیم کنیم: چگونه شهر و کشور را با اپیدمی اداره کنیم؟ و اگر کرونا رفت چه باید کرد و چگونه زندگی‌مان را  مدیریت کنیم؟.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نباید بر روی مسائل کوچکی همچون طرح ترافیک تمرکز کنیم چرا که ممکن است از عوامل مهم‌تر اپیدمی کرونا، غافلگیر شویم، افزود: اگر به رفتارهای یک ماه اخیر مدیریت کرونا نگاه کنیم می‌بینیم که ما همچون برخی موارد در مدیریت، به اثرات کوتاه مدت و روزمره کنترل کرونا دلخوش بودیم در حالی که  باید نگاه کلان‌تری به موضوع کرونا می‌داشتیم.

وی با بیان این که ارگان نظام سلامت ممکن است دچار تزلزل شود چرا که دچار خستگی و یک جنگ فرسایشی شده، گفت: باید بخش های خصوصی و  حوزه درمان را دریابیم چرا که در این شش ماه همه توجه وزیر، معاونین و کادر درمان به مسئله کرونا و مقابله با آن گذشته است و این در حالی است که با وجود تورم زیاد و چند برابر شدن قیمت‌ها و تجهیزات اصلی پزشکی که وابسته به ارز خارجی هستند این ساختار دچار چالش شده و متاسفانه در این مدت نیز به آنها توجه نشده است.

خداکرمی با تاکید بر این که این روزها نظام سلامت کشور بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه و برنامه ریزی است ، افزود: از دولت می‌خواهیم که توجه اصلی خود را بر روی حمایت و تأمین نیازهای وزارت بهداشت بگذارد.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.