پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مدیر کل رو ابط عمومی نظام پزشکی:

ویروس کرونا به شدت قدرت طلب و هجومی است/با رعایت ساده ترین کارها خلع سلاح می شود

ویروس کرونا به شدت قدرت طلب و هجومی است/با رعایت ساده ترین کارها خلع سلاح می شود
کرمانپور با بیان این که ویروس کرونا به شدت قدرت طلب و هجومی است؛ گفت: از طرفی به بهترین وجه هم مدیریت می‌شود. کافی است تجمعات را قطع، دورهمی‌ها را حذف، لمس سطوح مشکوک را محدود، شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا الکل را در اولویت و از پراکنده شدن ذرات تنفسی به بیرون با زدن ساده‌ترین ماسک‌ها جلوگیری کنیم.

دکتر حسین کرمانپورمدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که ویروس کرونا هرچند بسیار کوچک است اما پس از مدت زمان کوتاهی گوشه‌ای آرام می‌گیرد و دیگر در هوا غلطان نمی‌ماند؛ بیان کرد: ویروس کرونا این استعداد را دارد که با عطسه و کوران هوا از جایی به جای دیگر منتقل شود.

وی ادامه داد: این ویروس شدیداً به برداشته شدن پوشش پروتئینی خود حساس و نابود شونده است. به محض آنکه لباس پروتئینی ویروس توسط مواد شوینده از جمله ماده سفید کننده یا الکل و حتی آب و صابون برداشته شود، کرونا پادشاهی بی تاج و قدرت می‌شود که دیگر حتی سربازش هم فرمانی از او نمی‌پذیرد. ویروس اما زمانی که تاج و تخت و لباس خود را حفظ کرده است به شدت قدرت طلب، هجومی و تشنه حکومت بر بدن موجود زنده بویژه اشرف مخلوقات است.

کرمانپور گفت: ویروس به خودی خود زنده نیست اما مادامی که با قدرت لباس پروتئینی خود به داخل سلول زنده راه یابد فرماندهی برج و باروی سلول را به دست گرفته و تکثیر می‌شود و فرزندان خود را به همه جای بدن می‌فرستد و هر فرزند هزاران و میلیون‌ها فرزند چون خود، ناخلف و غارتگر تولید می‌کند.

وی افزود: داستان ویروس تاجدار یا کرونا به همین سادگی است. اگر خودمان آن را دستکاری نکنیم به آرامی گوشه‌ای سقوط می‌کند و رفته رفته لباسش مندرس و نابود می‌شود، اما ما انسان‌ها کارهایی می‌کنیم که او را برای حکومت به وجد می‌آورد.

کرمانپور اظهار داشت: اما، به مختصر دو بخش ساده را توضیح می‌دهم تا همگان دریابیم چه کردیم با ویروسی که اواسط خرداد می‌رفت تا در محاصره کادر درمان درآید اما در تابستان سر از جمع‌های خانوادگی درآورد و نه یک نفر و دو نفر که امروز خانواده‌ها و دورهمی‌ها را هدف قرار داده و روزانه بیش از ۲۰۰ مرگ و میر دارد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، گفت: ویروس کرونا با تعطیلی نوروز، نشاط بهاری و همدلی سال نو از لای دست‌ها، روی لباس‌ها و پرسه زدن در هوا به زمین نشست اما در تابستان به یاری تجمعات فراوان، رفت و آمدهای بی‌جهت و البته گرمی هوا، برداشتن ماسک‌ها و دور شدن از فضای ضدعفونی مرسوم و شستشوی دست، دوباره فرصت را غنیمت شمرد و بدن ایرانیان را زیستگاه مناسبت‌تری دید. این ویروس به شدت قدرت‌طلب و هجومی است. کافی است خودش را به داخل مجرای تنفسی یا خون برساند.

وی ادامه داد: از دیگر سو به بهترین وجه هم مدیریت می‌شود. کافی است تجمعات را قطع، دورهمی‌ها را حذف، لمس سطوح مشکوک را محدود، شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا الکل را در اولویت و از پراکنده شدن ذرات تنفسی به بیرون با زدن ساده‌ترین ماسک‌ها جلوگیری کنیم. این کارها چرخه قدرت‌طلبی تاجدار بی‌رحم را منقطع و راه را برای مبارزه مناسب‌تر با آن دسته که برخی از افراد را گرفتار کرده‌اند، هموار می‌کند.

کرمانپور افزود: ویروس دیگر جزئی از طبیعت شده است. وقتی تجمعات، فراوان و بدون کنترل و رعایت بهداشت شود، این ویروس، فرصت را مغتنم شمرده و خیال حکومت یک لحظه آرامش نمی‌گذارد تا ریه، خون، قلب، کلیه‌ها و یا هر جایی را که بتواند در تسخیر خود درآورد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: داستان کرونا به همین سادگی است که می‌بینید، اگر دست به دست هم دهیم راحت خلع سلاح شده و تسلیم می‌شود و اگر غافل شویم از ریزترین منفذ غفلت ما استفاده کرده و زمانی درمی‌یابیم گرفتار شدیم که بسیاری از قله‌های سلامت کشور را تسخیر کرده است.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.