شنبه، 1 اردیبهشت 1403

جلوگیری از ورود برخی مستاجران کرونایی به خانه هایشان

جلوگیری از ورود برخی مستاجران کرونایی به خانه هایشان
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در خراسان جنوبی نقاتگاهی برای بیماران کرونایی وجود ندارد، گفت: از مسئولان درخواست داریم فکری برای ایجاد نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ مسعود ضیایی با اشاره به این که بسیاری از افراد که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، پس از ترخیص از بیمارستان، مکانی برای رفتن ندارند؛ اظهار کرد: بسیاری از افراد مستاجر بوده و پس از ترخیص، صاحبخانه از ورود آنان به خانه جلوگیری می‌کند.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند بیان کرد: سربازان و زندانیان نیز جزء این گروه بوده و مکانی برای گذران دوران قرنطینه خود ندارند.

ضیایی ادامه داد: سربازانی که از شهرهای دیگر کشور در این استان مشغول گذران دوران خدمت خود هستند، پس از ترخیص، مکانی برای گذران دوران قرنطینه خود ندارند و از طرفی امکان اینکه به شهر خود بازگردند نیز نیست.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی با بیان اینکه متاسفانه در استان نقاتگاهی برای بیماران کرونایی وجود ندارد، تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم فکری برای ایجاد نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بسیاری از نهادها برای در اختیار گذاشتن مکان اعلام آمادگی کرده‌اند، اما این فضا نیاز به مراقبت و حضور پزشک و پرستار دارد.

ضیایی با بیان اینکه این امر هزینه هنگفتی لازم دارد که همت تمام ارگان‌ها را می‌طلبد، افزود: باید بدانیم بیماری کرونا تنها مختص به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیست؛ بلکه این مسئله برای تمام کشور است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی یادآور شد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم هر چه بیشتر از خود مراقبت کنند، در اماکن عمومی حتما ماسک بزنند، ضد عفونی و شستشوی دست فراموش نشود و از اقداماتی که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری شده مانند شرکت در مجالس عزا و عروسی، دورهمی‌ها، مسافرت، و مهم‌تر از همه جدی نگرفتن بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیری پرهیز شود تا همکاران ما فضا و انرژی کافی برای ارائه خدمات خوب به هم استانی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.