پنجشنبه، 9 فروردین 1403

برای مقابله با کرونا پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد

برای مقابله با کرونا پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد
نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: برای مقابله با کرونا اجرای شیوه‌های بهداشتی و پیشگیری محور، کم هزینه تر و کم تلافات تر از شیوه‌های درمانی بوده و باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت ؛ سید محمد پاکمهر با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های کرونا در کشور، گفـت: معتقدم بهبود این وضعیت نیازمند بسیج همگانی و عزم جدی مسئولان و مردم است چرا که وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در مقابل این حجم از شیوع بیماری ایستادگی کند. ازاین رو همه نهاد ها اعم از مجلس و دولت باید برای مقابله با  کرونا متحد و بسیج شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مقابله با کرونا به دو صورت بهداشتی، و درمانی انجام می‌شود، اظهار کرد: معتقدم به دلیل ناشناخته بودن این ویروس، نبود درمان قطعی و ناتوانی در پیش‌بینی رفتارهای بیولوژیکی کرونا، اجرای شیوه‌های بهداشتی و پیشگیری محور، کم هزینه تر و کم تلافات تر از شیوه‌های درمانی بوده و بر آن اولویت دارند. معتقدم با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی آمار تلفات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی، افزود: نابسامانی‌های اقتصادی، تورم و تنگناهای معیشتی و خستگی مردم از شرایط سخت روزهای کرونایی و قرنطینه موجب کاهش اهمیت و فروکش کردن توجه‌ها و رعایت مسائل بهداشتی شده است بر همین اساس هم با افزایش آمار ابتلا به کرونا، فوتی‌ها نیز افزایش محسوسی داشته است. از این رو بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، دستکش و فاصله فیزیکی، برگزاری مراسم عروسی و عزا توسط مردم و ادامه فعالیت حمل ونقل عمومی، تداوم فعالیت مراکز تجاری، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری آزمون‌ها بر شیوع و اپیدمی بیماری موثر است.

مناطق 14 و 15 تهران بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارد

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم که به شیوع کرونا هم دامن می‌زند، عدم وجود مکانی برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران است. چرا که افراد مرفه و متمکن پس از ترخیص ازبیمارستان می‌توانند در اتاق یا واحدی مجزا دوران نقاهت خود را سپری کنند. اما افراد کم درآمد در حاشیه شهرها به ناچار باید در خانه‌های کوچک و کنار خانواده این دوران سپری کنند که موجب افزایش ریسک ابتلا به بیماری دیگر اعضای خانواده می‌شود بر همین اساس هم مناطق 14 و 15 تهران بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه برای مقابله با بیماری کویید 19 تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بایدبه لحاظ تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در بهترین شرایط و آمادگی کامل قرار داشته باشند، عنوان کرد: برای کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا باید برنامه ریزی داشته باشیم، به عنوان مثال روزانه بیش از 1.5 ملیون نفر و حدود 400 هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شود و همین موضوع احتمال سرایت و انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. از این رو باید برای کاهش ترددهای غیر ضروری به منظور قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا با برقرار دورکاری کارمندان، استفاده از شبکه‌های مجازی و دولت الکترونیک اقدام کنیم.

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.