پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تراژدی اقتصادی برای ۵۰ درصد داروخانه های پایتخت

 تراژدی اقتصادی برای ۵۰ درصد داروخانه های پایتخت

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی داروخانه ها، تاکید کرد: در استان تهران بیش از ۵۰ درصد داروخانه ها یا درآمدی ندارند و درآمدهایشان با هزینه هایشان برابری می کند و یا در شرف ورشکستگی هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدرضا دری با اشاره به وضعیت اقتصادی داروخانه ها، گفت: اصولا وقتی که وضعیت اقتصادی کشور دچار تنش های مالی باشد، وضعیت داروخانه ها هم متاثر از اقتصاد، خوب نیست. در حال حاضر داروخانه های ما چندین ماه از بیمه های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... طلبکارند و این در محل گذری که داروها هم دچار تغییرات و نوسانات قیمتی شدند، به اقتصاد داروخانه لطمه زیادی وارد می کند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی  افزود: از طرفی اقتصاد مردم هم در اقتصاد داروخانه تاثیرگذار است. به هر حال داروخانه ها غیر از عرضه دارو، سایر کالاهای سلامت محور را هم عرضه می کنند. حال زمانی که وضعیت اقتصادی مناسب نباشد و مردم بیشتری در خط فقر قرار گیرند، اتوماتیک در خرید کالاهای سلامت محور تجدید نظر می کنند و به شدت در این بخش داروخانه ها متضرر هستند. حال مزید بر علت آن هم گاهی بخشنامه هایی است که به اقتصاد داروخانه ضربه می زنند. مانند همان بحث عرضه ماسک که در ابتدای شیوع کرونا در داروخانه ها ممنوع شد و با کارشناسی های ناصحیح در برهه ای محل عرضه آن را به سایر اصناف منتقل کردند که منجر به ضربه اقتصادی به داروخانه ها می شود.

وی تاکید کرد: در استان تهران بیش از ۵۰ درصد داروخانه های ما یا درآمدی ندارند و درآمدهایشان با هزینه هایشان برابری می کند و یا در شرف ورشکستگی هستند.
                                                        وضعیت پرداخت طلب داروخانه از سوی سازمان های بیمه گر

دری درباره وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه ها اظهار کرد: تمام بیمه ها تقریبا تا پایان سال ۱۳۹۸ را تسویه کردند و مطالبات مانده ما از ابتدای امسال است. البته  بیمه سلامت سه ماه سال قبل را تسویه نکرده، اما بخشی از دیون خود را در امسال پرداخت کرده است. بنابراین دیون پرداخت نشده سازمان های بیمه گر بین چهار تا شش ماه است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید
                                                      تاثیر تعطیلی مطب ها در حجم ورودی نسخ به داروخانه ها

وی با اشاره به تعطیلی مطب های پزشکی با توجه به شرایط کرونا و تاثیر آن در اقتصاد داروخانه ها، گفت: بسیاری موسسات پزشکی در این زمینه متضرر شدند. بالاخره این‌موسسات به نوعی تغذیه کننده داروخانه ها بودند. علت اینکه می گویم حدود ۵۰ درصد  داروخانه ها در شرف ورشکستگی هستند، به واسطه همین موضوع است. ‌ به هر حال تعداد زیادی از موسسات پزشکی دچار کمبود یا نبود بیمار و حتی تعطیلی هستند و همین موضوع منجر به این شده که مراجعات مردم کاهش یافته و این موضوع در اقتصاد داروخانه و حجم ورودی نسخ به داروخانه هم موثر بوده و منجر به ضرر و زیان های قابل توجهی به داروخانه ها در سراسر کشور شده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.