پنجشنبه، 30 فروردین 1403

در دیدار با خانواده دکتر وحید ایروانی شهید مبارزه با بیماری کرونا مطرح شد:

سازمان نظام پزشکی تاکیدات مقام معظم رهبری در جاودانه شدن خدمات شهدای جامعه پزشکی را پیگیری می کند

سازمان نظام پزشکی تاکیدات مقام معظم رهبری در جاودانه شدن خدمات شهدای جامعه پزشکی را پیگیری می کند
جمعی از مسوولان سازمان نظام پزشکی به دیدار خانواده آقای دکتر وحید ایروانی متخصص روانپزشکی که هنگام ارایه خدمات تخصصی به مبتلایان به کرونا و خانواده های ایشان، بر اثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست داد، رفته و ضمن تسلیت مجدد فقدان ایشان، از تلاش ها و فداکاری های این عضو ایثارگر جامعه پزشکی تجلیل و قدردانی کردند.

جمعی از مسوولان سازمان نظام پزشکی به دیدار خانواده آقای دکتر وحید ایروانی متخصص روانپزشکی که هنگام ارایه خدمات تخصصی به مبتلایان به کرونا و خانواده های ایشان، بر اثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست داد رفته و ضمن تسلیت مجدد فقدان ایشان، از تلاش ها و فداکاری های این عضو ایثارگر جامعه پزشکی تجلیل و قدردانی کردند.

در این دیدار، همسر و خانواده ایشان حضور داشتند و از خاطرات کاری و تحصیلی و فعالیت های دکتر ایروانی سخن گفتند از جمله فعالیت های خیریه و داوطلبانه آن مرحوم در آسایشگاه کهریزک و درمانگاهی در منطقه افسریه تهران.

همسر شهید دکتر ایروانی گفت: برای ما مهم است که دکتر ایروانی و خدمات ایشان و بازماندگان او فراموش نشوند. به یاد شهدا بودن و سر زدن به خانواده شهدا که در سازمان نظام پزشکی شکل گرفته بسیار باارزش است وما از این بابت از سازمان قدردان هستیم.

وی اعلام کرد: اخیرا برخی از نهادهای متولی امور شهدا به ما اعلام کردند که آقای دکتر ایروانی و سایر اعضای جامعه پزشکی که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده اند تنها در صورتی به عنوان شهید شناخته می شوند که استخدام رسمی دستگاه های دولتی باشند و این برای ما بسیار شوکه کننده بود. پزشکی که سالها بصورت خیریه و داوطلبانه در کهریزک خدمت کرده و جایی استخدام نیست و برای مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده چرا نمی تواند جزو شهدا باشد.

دکتر مسعود حبیبی، معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی، در این دیدار ضمن عرض تسلیت و همدردی مجدد گفت: بیش از 140 نفر از اعضای جامعه پزشکی و کادر درمان ایران در مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده اند که متاسفانه آمار بالایی است و از طرفی نشان دهنده میزان دخالت بالای کادر درمان در مدیریت بیماری کرونا با از جان گذشتگی و ایثار آنهاست.

وی افزود: شهید خوانده شدن این عزیزان از دست رفته، مطالبه بازماندگان ایشان و جامعه پزشکی است که مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه تاکید کرده اند و موانع نباید در این مسیر ایجاد شود.ما اسامی شهدای جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا را استخراج کرده ایم و نظام پزشکی از طریق وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم برای این که این عزیزان به عنوان شهید راه خدمت نامشان جادوانه شود، انجام خواهد داد.

دکتر حبیبی خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که بیش از سایرین، تلاش ها و فداکاری های جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان را در مبارزه با کرونا دیدند و بر آن تاکید کرده اند مقام معظم رهبری است و کسی از مسوولان را ندیده ایم که به اندازه ایشان در این زمینه حمایت کرده باشند . ایشان صراحتا اعلام کردند که جان باختگان جامعه پزشکی در این مبارزه جزو شهدا هستند. وقتی بالاترین مقام نظام ما این را عنوان کرده اند مایه دلگرمی ماست و ما نیز باید امور اداری و پیگیری های لازم را برای به ثمر نشستن این دیدگاه و قدردانی از مقام شهدای جامعه پزشکی انجام دهیم.

دکتر حبیبی جانفشانی ایثارگرانه دکتر ایروانی و تمامی اعضای جامعه پزشکی و کادر سلامت کشور در دوران شیوع کرونا را از بهترین الگوهای اجتماعی و نماد دلسوزی و مسوولیت پذیری جامعه پزشکی معرفی و ابراز امیدواری کرد که این الگوها به خوبی برای مردم جامعه تبیین و شناسانده شوند وی همچنین لوح یادبود رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران به خانواده محترم شهید ایروانی  را به خانواده ایشان اهدا کرد.

در این دیدار دکتر قدمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر افتخاری دبیر ستاد مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه، دکتر کیاسالار دبیر جشنواره کروناروایت و خانم داودی کارشناس مسوول معاونت اجتماعی سازمان نظام پزشکی حضور داشتند.

برچسب ها : پویش
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.