پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی

لزوم توجه و حمایت ویژه از کادر درمان

لزوم توجه و حمایت ویژه از کادر درمان
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با تشکر از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای حمایت از کادر درمان و مدافعان سلامت، درخواست کرد که حمایت‌های عملی هم از سوی دولت درخصوص پزشکان انجام شود که مصادیق عینی آن عبارتند از درنظر گرفتن وام‌های کم بهره و نیز تشویق‌ها و تسهیلات مالیاتی، و درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی از رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی.

برنامه کشیک سلامت شبکه سلامت سیما با حضور دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن علمی متخصصان بیهوشی ایران برگزار شد.
در این برنامه دکتر سلیمی در خصوص پویش ملی «همدلی با مدافعان سلامت: نکوداشت روز پزشک» صحبت کرد. سلیمی درخصوص درگیری کادر درمان با بیماری کووید 19 در کشورمان گفت این مشکل در سرتاسر جهان وجود داشته است و متاسفانه برآوردها نشان می‌دهد که در کشورهای درگیر حدود 6 درصد اعضای کادر درمان در مراکز درمانی درگیر می‌شوند و حدود 1 درصد کل  مبتلایان به این بیماری از حوضه سلامت بوده اند. دکتر سلیمی با اشاره به اینکه ایران در میان ده کشوری است که بیشترین میزان ابتلا در بین کادر درمان در جهان را داشته‌اند گفت که کمبود وسایل محافظتی و ایمنی در روزهای اول همه گیری و شیفت‌های طولانی مدت اعضای کادر درمان و بخصوص داوطلبان برخی از علت‌های این میزان بالای درگیری دانست.  وی با اشاره به صحبت‌های دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی آمار ابتلای کادر درمان را حداقل 5 هزار نفر و آمار ابتلای کلی سیستم بهداشتی و درمانی و کادر اداری این حوزه را در مجموع بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد. وی همچنین آمار شهدای سلامت را درحدود 150 نفر دانست و با اشاره به شهدای شاخصی چون دکتر پیروی و دکتر نادری گفت واقعا سال‌های طولانی طول می‌کشد تا جای خالی این گونه اساتید شاخص و برجسته پر شود
دکتر سلیمی به این موضوع اشاره کرد که موضوع میزان آلودگی اعضای کادر درمان موضوعی چندوجهی است که در آن کمبود وسایل ایمنی و محافظتی در مقاطعی، عدم توجه گروهی از مردم به توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری و عدم توجه دولت به توصیه‌ها و تذکرات کارشناسان و نیز خصوصیات ذاتی بیماری را در این میان تاثیرگذار دانست.
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با تشکر از مقام معظم رهبری و ریاست جموری برای حمایت از کادر درمان و مدافعان سلامت، درخواست کرد که حمایت‌های عملی هم از سوی دولت درخصوص پزشکان انجام شود که مصادیق عینی آن عبارتند از درنظر گرفتن وام‌های کم بهره و نیز تشویق‌ها و تسهیلات مالیاتی، و درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی از رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی. دکتر سلیمی همچنین اعلام خطر کرد که مراکز خصوصی و مطب‌های پزشکی بخش خصوصی در خطر تعطیلی به دلیل مشکلات اقتصادی قرار دارند و حتما باید برای حمایت از آن‌ها اقدامات عملی انجام داد. وی اشاره کرد که بیمارستان‌های خصوصی هم با مشکل روبرو شده‌اند و اگر فکر عاجلی برای رفع مشکلات صورت نگیرد بسیاری از این مراکز تعطیل خواهند شد.
دکتر سلیمی اشاره کرد که باید برای حفظ روحیه مدافعان سلامت باید مشکلات آن‌ها را برطرف کرد و مثلا نباید در چنین شرایطی ذهن آنها درگیر دغدغه‌هایی چون بازپرداخت وام بانکی و مسائل اینگونه شود. وی پیشنهاد داد که حمایت‌های ویژه‌ای برای پزشکان جوان مشغول به خدمت طرح و نیز پزشکان شاغل در مناطق محروم که درگیر مقابله با بیماری کرونا بوده‌اند درنظر گرفته شود.

برچسب ها : پویش
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.