پنجشنبه، 9 فروردین 1403

۱۴ هزار تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی است

۱۴ هزار تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی است
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۱۱۰ هزار تخت بیمارستانی کشور ۱۴ هزار تخت بستری و ۳۸۰۰ تخت آی سی یو در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس آنلاین روسای دانشگاههای علوم پزشکی در وزارت بهداشت با بیان این که از نظر تخت بیمارستانی در کشور برای درمان بیماران کمبود و مشکلی نداریم ؛ اظهار کرد: در استانهایی مثل خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، میزان بیماران بستری به رو به کاهش است و نگرانی نداریم البته در برخی استانها مانند فارس، خراسان رضوی و مازندران و تا حدی تهران روند افزایشی بیماران را داریم.

وی ادامه داد: نمی دانیم این روند افزایش بیماران کرونا تا کی ادامه دارد اما در هر صورت به رفتار مردم و میزان استفاده از ماسک، در خانه ماندن و رعایت فاصله فیزیکی بستگی دارد. هنوز ۱۰۰ درصد مردم ماسک نمی زنند و در برخی استانها زیر ۵۰ درصد است، با این وضعیت بار بیماری کرونا افزایش می یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: در تهران و هیچ استانی فعلا مشکل تامین تخت برای بستری بیماران نداریم، هدف اصلی کاهش میزان مرگ و میر مبتلایان به کروناست که خوشبختانه با فداکاری مراقبت خوب بیمارستانی محقق شده است اما مشکل کنونی تامین نیروی انسانی و خستگی کادر بیمارستانهاست.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی افزود: فعلا با کمک دولت از صندوق ذخیره ارزی مشکلی در تامین مایحتاج بیمارستانها نداریم اما امیدواریم با اجرای مصوبه و ابلاغیه جدید وزیر بهداشت برای آزاد شدن دانشجویان سال آخر پرستاری و حداقل سه هزار پزشک متخصص و نیز پزشکان عمومی طرحی به مراکز درمانی و با افزایش این نیروهای تازه نفس بتوانیم بخشی از کمبود نیرو و خستگی کادر بیمارستانها را جبران کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: اینکه گفته می شود حدود ۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و به مرخصی استعلاجی رفته اند، این طور نیست که همه با هم مبتلا شده باشند بلکه تدریجی بوده و هر پرستار یا کادر بیمارستانی که مبتلا می شود بعد از دو هفته استعلاجی و استراحت به محل کار بر می گردد. برای جبران کمبود این نیروها مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را داریم که امیداریم با همکاری بخش های مسئول بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

جان بابایی ادامه داد: همه بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونا آمادگی دارند اما قرار است بیمارستانهای کرونایی را از غیر کرونایی جدا کنیم و البته با حمایت بیمه های تکمیلی از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی نیز برای پذیرش و درمان این بیماران در صورتی که مشکل مالی نداشته باشند استفاده می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به ایرنا درباره هزینه درمان کرونا گفت: از بیمارانی که با سیستم ارجاع وزارت بهداشت بستری می شوند فقط پنج درصد هزینه های درمان و بستری گرفته می شود و افرادی خودشان به بیمارستان مراجعه می کنند و بستری می شوند ۱۰ درصد فرانشیز می پردازند و اگر افراد نیازمند توان پرداخت این هزینه را هم نداشته باشند، مددکاری بیمارستان به آنها کمک می کند.

وی افزود: برخی بیماران نیز که با مدیریت سیستم هدایت بیماران دانشگاههای علوم پزشکی به بیمارستانهای خصوصی ارجاع می شوند نیز مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.