پنجشنبه، 9 فروردین 1403

روایت تلخ از آخرین مکالمه تلفنی دختری که در آتش کلینیک سینا جان باخت

روایت تلخ از آخرین مکالمه تلفنی دختری که در آتش کلینیک سینا جان باخت
پدر یکی از قربانیان حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینامهر تهران، آخرین مکالمه خود با دخترش را روایت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شامگاه سه‌شنبه (دهم تیرماه) خبر انفجار مهیب در ساختمان کلینیک سینامهر خیابان شریعتی تهزان به سرعت در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد بر اساس انفجار مورد اشاره که حوالی ساعت ۲۱ رخ داد، تعداد ۱۹ نفر از کارکنان و مراجعه کنندگان به این مرکز پزشکی جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری هم مصدوم شدند.

علی اصغر اعلایی پدر یکی از جانباختگان حادثه سینامهر که دخترش پرستار این کلینیک بود و شب حادثه بر اثر خفگی جان خود را از دست داد می گوید: «در زمان حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک همراه پسرم خودمان را با موتور به محل وقوع حادثه رساندیم. ساعت ۲۱:۰۳ دقیقه رسیدیم آنجا. دخترم باهام تماس گرفت و گفت که من طبقه چهارم هستم و دارم خفه می شوم. در آن زمان ماموران آتش نشانی به من اجازه ورود به طبقه چهارم را ندادند.

اعلایی ادامه داد: امکاناتی مثل اطفای حریق، خروج اضطراری و حتی یک مسئول هم برای راهنمایی آتش نشانان در کلینیک حضور نداشت. در این مواقع باید یک کارشناس وارد عمل شود تا اطفای حریق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. این کلینیک ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته و تعجب می‌کنم چرا یک نگهبان یا مسئول خاص در زمان حادثه حضور نداشت!

او ادامه می دهد: انفجار کلینیک سینامهر به دلیل عدم مدیریت مسئولان این کلینیک رخ داد و درواقع این آتش سوزی نبود که ۱۹ نفر را پرپر کرد. از سوی دیگر  متأسفانه عدم همکاری مسئولان کلینیک منجر به این اتفاق وخیم شد. چرا ماموران همان دقایق ابتدایی این کار را نکردند؟ چطور افراد گیرافتاده در طبقه سوم نجات پیدا کردند، اما طبقه چهارم نه؟ بعد از خاموش کردن آتش به آن طبقه رفتند که دیگر دیر بود.

پدر پرستار فوت شده در کلینیک سینا مهر تهران گفت: قبل از وقوع این حادثه بارها دخترم به من گفته بود که ساختمان این کلینیک ناایمن است و از کار کردن در این ساختمان نگران هستم. بعد از آتش سوزی هیچ ارگان و سازمانی با ما همدردی نکرد.

او در پایان حرفهایش گفت: از مراجع قضایی درخواست می‌کنم که در اسرع وقت به پرونده آتش‌سوزی این کلینیک درمانی رسیدگی کنند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.