پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد رضایت رهبری نیست

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد رضایت رهبری نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست از وزارت کشور خواستار تشدید نظارت‌ها بر محافل اجتماعی شد و گفت: وزارت ارتباطات و علوم زیرساخت‌های دورکاری را فراهم کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ محمدعلی محسنی بندپی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری  اوج نگرانی خودشان را در مورد کرونا با بیان جمله‌ای که گفته بودند من از روی پرستاران خجالت می‌کشم نشان دادند، گفت: این اظهارات بیانگر این است که رعایت پروتکل‌های پیشگیری، فاصله اجتماعی و پیشگیری از کرونا مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا ویروسی کاملا ناشناخته است، افزود: دمای بالا در تابستان هم نتوانسته آن را کنترل کند و در کشورهای بالای 55 و منهای 25 تا 35 درجه هم فعال بود و این موضوع بیانگر این بوده که ویروس کرونا بی نظیر و اطلاعات ما در موردش اندک و در واقع این فراز و نشیب‌ها و اوج و فرودها به دلیل ضعف شناخت ما است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی ادامه داد: در این رابطه دو راهکار بیشتر نداریم یا باید قرنطینه‌های کامل را در دستور کار قرار دهیم و مردم را در منازل حبس مشروط به اینکه تمامی نیازهای آنها را فراهم کنیم اما اقتصاد و شرایط اجتماعی جامعه به هیچ وجه اجازه این کار را نمی‌دهد و به ویژه در بحث مسائل اقتصادی اقتصاد مردم روی دوش خودشان است و حتی به درآمدهای شاغلان هم امیدی نیست و مجبور هستند شغل دوم یا سوم داشته باشند بنابراین قرنطینه کردن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم افزود: بنابراین باید راهکار دوم را انتخاب کنیم که آزاد گذاشتن نسبی مردم است و اینکه مراکز تجمعی مانند تالارها و حتی مراسمات عزا و عروسی که ضرورتی به باز شدن و برگزاری آنها نیست را کنترل کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: البته معتقدم که مراکز تجمعی را هم می‌توان با نظارت و دقت بیشتری کنترل کرد؛ مردم باید نگرش خود را تغییر دهند و این مهم اتفاق نمی افتد جز آنکه میزان آگاهی‌ها و اطلاعات آنها افزایش یابد؛ به عنوان مثال مردم در گذشته کمربندها را از بیم جریمه پلیس می‌بستند اما با فرهنگ‌سازی‌های مداوم توسط رسانه‌ها و صدا و سیما امروزه نه از ترس پلیس و جریمه بلکه برای حفظ جان خود از کمربند استفاده می‌کنند و این نشانه تغییر رفتار پایدار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در بحث کرونا و سایر رفتارهای اجتماعی به ویژه که بحث سبک جدید زندگی مطرح است و طی روزهای اخیر هم مقام معظم رهبری مواردی مانند جمعیت، اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان و مسکن را مورد تاکید قرار دادند در کنار اصلاح ساختارها افزایش آگاهی مردم در این رابطه می‌تواند بسیار کارساز باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری، رئیس و نمایندگان مجلس در ارتباط تصویری که داشتند ماسک زده بودند و این خود پیام خوبی برای مردم است که ببینند مسئولان ارشد نظام و حتی مقام معظم رهبری هم نسبت به این امر التزام عملی دارند.

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارند که هر ماسکی می تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند البته فواصل اجتماعی هم باید مورد توجه قرار گیرد و باید با رعایت پروتکل‌ها امور را پیش ببریم.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت وزارت کشور بر محافل اجتماعی، گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج هم می توان فضای بهتری را برای مردم فراهم کرد البته باید به موضوع دورکاری هم توجه و از فضای مجازی بیشتر استفاده کرد؛ با توجه به آلودگی و ترافیک موجود در کلانشهرها به مقوله دورکاری به شدت نیاز داریم اما متاسفانه زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نشده است.

محسنی بندپی ادامه داد: در حال حاضر به واسطه کرونا مجبور به استفاده از دورکاری هستیم و باید وزارت ارتباطات وارد صحنه شود و دانشگاه ها و وزرات علوم موضوع را جدی بگیرند و از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده و بستر آموزش فضای مجازی را فراهم کنند البته در مورد آموزش پزشکی، رشته‌های بالینی و مهندسی ممکن است به آموزش‌های کارگاهی نیاز داشته باشیم اما در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی می‌توان بخش عمده واحدهای درسی را از طریق آموزش مجازی به نحو احسن پیش برد./

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.