پنجشنبه، 9 فروردین 1403

روند صعودی شیوع کرونا در استان مازندران/ تعطیلی طرح‌های دریا و بوستان‌ها

روند صعودی شیوع کرونا در استان مازندران/ تعطیلی طرح‌های دریا و بوستان‌ها
به دنبال افزایش سفر گردشگران به مازندران، متاسفانه ویروس کرونا به صورت جهشی رشد یافته و مسئولان استان وادار به تعطیلی طرح‌های دریا و بستن پارک‌های جنگلی و بوستان‌ها کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از تسنیم از ساری، شیوع ویروس کرونا در مازندران گریبانگیر شده و متاسفانه هفت شهر غربی، شرقی و مرکزی مازندران را در وضعیت قرمز قرار داده است.

وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای مازندران از حالت زرد و نارنجی خارج و در آستانه قرمز و هشدار نزدیک شده است. متاسفانه علیرغم تاکیدات مسئولان مبنی بر لغو مراسمات عروسی و عزایی بسیاری از خانواده‌ها نسبت به حضور بیشتر در این مکان‌ها اصرار ورزیده که ماحصل آن شیوع شدید بیماران کرونایی از طریق برپایی این مراسمات بوده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه کرونا و با تفویض به استاندار مازندران، فعالیت بازارهای هفتگی در شهرهای قرمز مازندران از فردا به مدت سه روز تا یک هفته تعطیل شده است. همچنین طرح‌های دریای سواحل استان به همراه پارک‌ها و بوستان‌های درون و برون شهرهای مازندران بسته شده است.

مسئولان استانی، مازندران را مناسب سفر گردشگران به استان ندانسته و بر این اساس از آنان خواسته تا در برهه کنونی و اطلاع ثانوی به مازندران سفر نکنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنین امروز نماز جمعه در شهرهای قرمز مازندران لغو شده و برگزار نخواهد شد. حجت الاسلام محمد انتظاری، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت: نمازجمعه امروز در شهرستان‌های بهشهر، آمل، بابل، رامسر، نوشهر، محمودآباد و سوادکوه به دلیل شیوع بیماری کووید 19 برگزار نخواهد شد.

وی افزود: آئین عبادی و سیاسی نمازجمعه در دیگر شهرستانهای استان با رعایت موارد بهداشتی برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسمات عروسی به  مراسمات عزا 

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست با لغو مراسم عروسی و دیگر تجمعات در جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، کمک کار کادر بهداشت و درمان باشند.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از ماسک بیش از 80 درصد از انتقال ویروس کرونا به افراد جلوگیری میکند که این امر نقش ممتازی در شکست ویروس کرونا دارد.

جلالی افزود: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست بعد از اعلام وضعیت قرمز شهروندان بدون استفاده از ماسک از منازل خود خارج شوند که این امر بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای بابل را افزایشی میکند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی بیان داشت: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان به کرونا بستری هستند به 159 بیمار رسیده است در صورتی که نسبت به 65 روز گذشته که به تعداد 60 بیمار بستری در کل رسیده بودیم بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: طبیعتا بیمارستان های بابل در آمادگی کامل به سر می برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود مسلما توان کادر درمان بیمارستانها کاهش خواهد یافت.

آمار صعودی مبتلایان به کرونا در مازندران

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: ما به لحاظ دانش،  پیشرفت خوبی در زمینه مهار کرونا داشته ایم اما از نظر نگرشی و رفتاری به حد مطلوب نرسیدیم و آمار مبتلایان روند صعودی دارد و اصلی ترین دلیل آن افزایش تعاملات اجتماعی است.

وی بیان کرد: تا اخذ مجوز ملی به منظور قرنطینه احتمالی، باید رویه داوطلبانه برای خلوت شدن سطح شهر و کاهش تماسها از سوی مردم رعایت شود. اجتماعاتی نظیر مراسم ازدواج، تولدها و نشستهای خانوادگی از جمعیتهای پر خطر محسوب می‌شوند.

موسوی بر تداوم مراقبت و نظارت واحدهای بهداشتی درمانی و نیز بر رعایت اکید پروتکلهای بهداشتی ابلاغی و فاصلهگذاری اجتماعی از سوی همه اقشار و صنوف مختلف با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید شد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 163 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در این مدت تعداد 103 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستانها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: هم اکنون 628 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند. در حال حاضر شهرستان‌های آمل، بهشهر، سوادکوه، محمودآباد و نوشهر همچنان در وضعیت قرمز به سر می برند و رامسر در وضعیت نارنجی قرار دارد که در صورت انجام نگرفتن اقدامات لازم به وضعیت قرمز تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.