جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری نشست مواجهه مناسب با هتاکی و حملات فیزیکی به پزشکان در معاونت اجتماعی سازمان

برگزاری نشست مواجهه مناسب با هتاکی و حملات فیزیکی به پزشکان  در معاونت اجتماعی سازمان
در نهایت مقرر شد نشست تخصصی با حضور صاحب نظران حوزه سلامت،علوم اجتماعی و انسانی تشکیل شود و در خصوص راهکارهای عملیاتی برای فرهنگ سازی و فعالیت های اجتماعی در این خصوص هم اندیشی و تبادل نظر صورت گیرد.

در پی بروز حوادث تاسف آور حمله فیزیکی به پزشکان در دو شهر کشور در هفته‌های اخیر و اعتراضات گسترده جامعه پزشکی کشور به عدم تامین امنیت پزشکان و کادر درمان، اولین جلسه همفکری در خصوص نحوه اتخاذ موضع مناسب و مواجهه با موارد هتاکی و ضرب و جرح اعضای جامعه پزشکی در معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه آقایان دکتر حبیبی معاون اجتماعی، دکتر پورقلیچ مدیرکل حوزه ریاست، دکتر شمسی گوشکی، دکتر خلیلی، دکتر افتخاری، دکتر دیانی، دکتر سیاوشان، دکتر کیاسالار، دکتر صدری و آقای خسروی حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

در این جلسه در خصوص بررسی ابعاد حوادث اخیر صحبت و اولین قدم تحلیل واقعیت و جمع آوری داده‌ها و اطلاعات از موارد رخ داده ارزیابی شد. مثال‌هایی از چرایی بروز حوادث و نیز مقالات ارائه شده در کشورهای مختلف طرح شد.

پس از بررسی جوانب و دیدگاه های مختلف و به منظور ریشه یابی و حل مساله بصورت علمی و کارشناسی، مقرر شد نشست تخصصی با حضور صاحب نظران حوزه سلامت،علوم اجتماعی و انسانی تشکیل شود و در خصوص راهکارهای عملیاتی برای فرهنگ سازی و فعالیت های اجتماعی در این خصوص هم اندیشی و تبادل نظر صورت گیرد.

همچنین نظرخواهی و افکارسنجی علمی از میزان امنیت شغلی اعضای جامعه پزشکی در این نشست بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.