جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری جلسه دلجویی از متخصص بیهوشی در وزارت راه و شهرسازی

برگزاری جلسه دلجویی از متخصص بیهوشی در وزارت راه و شهرسازی
در تاریخ پانزدهم تیرماه جلسه دلجویی از این متخصص بیهوشی در اداره كل ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد. در این جلسه خانم دکتر خائف و همسرشان، مهندس بياني معاون هوانوردي اداره كل ارزيابيهاي اقتصادي معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، دکتر حبیبی معاون امور اجتماعی و مجلس و دکتر سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی، کاپیتان محمدتقی جدیدی معاونت عملیات و محمد خداکرمی معاونت بارگانی هواپیمایی وارش حضور داشتند

در پی بروز اتفاق تلخ «پیاده کردن یک متخصص بیهوشی از هواپیما توسط کادر پرواز» و اعتراض عمومی جامعه پزشکی نسبت به این موضوع، رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. وزیر راه و شهرسازی هم دستور رسیدگی به این موضوع را دادند.

در نهایت در تاریخ پانزدهم تیرماه جلسه دلجویی از این متخصص بیهوشی در اداره كل ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد. در این جلسه خانم دکتر خائف و همسرشان، مهندس بياني معاون هوانوردي اداره كل ارزيابيهاي اقتصادي معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، دکتر حبیبی معاون امور اجتماعی و مجلس و دکتر سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی، کاپیتان محمدتقی جدیدی معاونت عملیات و محمد خداکرمی معاونت بارگانی هواپیمایی وارش حضور داشتند.

در آغاز جلسه مهندس بیانی معاونت هوانوردی اداره کل ارزیابی اقتصادی معاونت حمل و نقل وزارت راه هدف از این جلسه را دلجویی از خانم دکتر خائف اعلام نمودند و اعلام نمودند جامعه در شرايط فعلي نيازمند انسجام و همبستگي اقشار مختلف مردم و صنوف است. سپس حاضرین به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. نمایندگان هواپیمایی وارش در این جلسه زمان اندک كادر پرواز برای رسیدگی به شرایط  و وجود شرایط خاص هفته‌های اول همه گیری کرونا در كشور را در بروز این حادثه دخیل دانستند و از برخی حاشیه‌های به وجود آمده در فضای مجازی پیرامون اتفاق ابراز نارضایتی کردند، ضمن اينكه اعلام نمودند همكاران ايشان قدردان زحمات جامعه پزشكي در شرايط حساس فعلي هستند. سپس خانم دکتر خائف توضیح دادند که سعی کرده‌اند به دور از واکنش‌های شتابزده و احساسی تنها پیام اصلی مدنظر خود مبنی بر رعایت کامل پروتکل‌های ایمنی برای مسافران و کادر پرواز را منتشر کنند. خانم دکتر توضیح دادند که زمانی که سوار هواپیما شده بودند حدود بیست روز بود که در خانه بوده و در تماس با هیچ فرد دیگری نبوده و در نتیجه احتمال بیمار بودن یا ناقل بودن ایشان بسیار کم بوده است و واکنش ایشان صرفا برای کم شدن احتمال انتقال بیماری توسط مسافران به یکدیگر و یا ایشان بود.

نمایندگان سازمان نظام پزشکی هم به اين نكته اشاره كردند كه تا حدودی شباهت شغلی میان کادر درمان و کادر پرواز از لحاظ حفظ جان انسان‌ها وجود دارد و جامعه پزشکی خود را فراتر از قانون نمی‌داند و تنها خواستار لحاظ شدن مسائل علمی است. در نهایت اینکه ذکر شد که موضوع رخ داده به راحتی قابل مدیریت بوده است و متاسفانه حواشی زیادی پیرامون موضوع اصلی رخ داد.

در نهایت جلسه با دلجویی مسئولان هواپیمایی وارش از خانم دکتر خائف و دعوت از ایشان و خانواده برای انجام پرواز به صورت مهمان ویژه این شركت هواپیمایی به پایان رسید

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.