جمعه، 31 فروردین 1403

رهبر کره شمالی:

از شیوع ویروس کرونا در کشور بطور کامل جلوگیری کردیم

  • 13 تیر 1399
  • 15:02
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
از شیوع ویروس کرونا در کشور بطور کامل جلوگیری کردیم
کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی روز پنج‌شنبه در جریان نشست دفتر سیاسی حزب حاکم اعلام کرد که کره شمالی موفق شده است از شیوع ویروس کرونا در این کشور بطور کامل جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از یورونیوز فارسی، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی روز پنج‌شنبه در جریان نشست دفتر سیاسی حزب حاکم اعلام کرد که کره شمالی موفق شده است از شیوع ویروس کرونا در این کشور بطور کامل جلوگیری کند.

او گفت: «ما از ورود این ویروس بدخیم به کشور بطور کامل جلوگیری کرده‌ایم و با وجود بحران سلامت جهانی، توانسته‌ایم یک وضعیت پایدار ضد-اپیدمی در کشور بوجود آوریم که یک موفقیت درخشان محسوب می‌شود.»

با این وجود بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، او هشدار داده است که نباید خود را در دوران برقراری وضعیت ضد-اپیدمی آسوده دانست و بر این اساس از همه شهروندان این کشور خواست تا خود را در موقعیت «حداکثر هشدار» بدانند.

ادعای کیم جونگ-اون مبنی بر موفقیت در جلوگیری از شیوع این ویروس در کره شمالی در حالی مطرح شده است که شمار مبتلایان این بیماری در سراسر جهان به حدود ۱۱ میلیون نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۲۴ هزار نفر رسیده است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که مدارس در کره شمالی بازگشایی شده است اما برگزاری تجمع در اماکن عمومی همچنان ممنوع و پوشیدن ماسک اجباری است.

کره شمالی تا کنون وجود هیچ‌گونه عفونت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ را در میان جمعیت ۲۵ میلیون نفری خود تایید نکرده است؛ وزارت بهداشت این کشور نیز اعلام کرد که تا کنون از ۹۲۲ نفر تست کرونا گرفته شده که نتیجه همه آزمایش‌ها منفی بوده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

پایان پایان

ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و ۸۳۷ هزار مبتلا و بیش از ۱۳۱ هزار قربانی در صدر جدول کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار دارد و ایران نیز بنا بر آمارهای رسمی با ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ مبتلا و ۱۱ هزار و ۱۰۶ قربانی در جایگاه یازدهم این جدول است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.