جمعه، 10 فروردین 1403

متخصصان روسی نگران آغاز موج دوم کرونا هستند

متخصصان روسی نگران آغاز موج دوم کرونا هستند

سه متخصص ویروس شناس روس به احتمال شیوع دوباره بیماری کرونا در این کشور اشاره کردند و از نگرانی‌های خود درخصوص رعایت نکردن موارد بهداشتی و فاصله گذاری‌ها گفتند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ «میخاییل شلکانوف» رئیس آزمایشگاه مطالعه میکروارگانیسم ها و بیولوژی روسیه گفت : موج دوم شیوع بیماری کرونا در روسیه بزودی آغاز می شود.

به گفته این متخصص ویروس شناس، پس از دو هفته دوباره در روسیه شیوع کرونا سرعت بیشتری خواهد گرفت و همینک چنین وضعیتی در برخی کشورهای اروپایی مشاهده می شود.

شلکانوف هشدار داد که احتمال رشد شیوع کرونا در بخش های اروپایی روسیه بویژه در شهرهای بزرگ بیشتر است.  

 ***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

 وی در همین حال منطقه خاور دور بویژه شهر بندری ولادی واستوک را نیز در معرض ریسک شیوع کرونا دانست و اضافه کرد: اتباع چینی که در کشورهای دیگر بسر می برند با عبور از منطقه خاور دور روسیه بویژه بندر ولادی واستوک به کشور خود بازمی گردند که بر وضع اپیدمیولوژی این منطقه تاثیر منفی می گذارد.

لاریسا پوپوویچ ویروس شناس دیگر روس است که  از احتمال شیوع دوباره کرونا در روسیه سخن گفت.

وی که رییس انستیتو بهداشت آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه (از دانشگاه های بزرگ مسکو) را برعهده دارد گفت: انتشار ویروس کرونا در روسیه ممکن است تشدید شود.

وی گفت: اگر مردم روسیه تدابیر پیشگیری در مورد کرونا را رعایت نکنند موج دوم بیماری کرونا آغاز می شود.

پوپوویچ ریسک انتقال ویروس کووید-19 از خارج به روسیه را بسیار کم خواند و گفت: در زمان حاضر بدیهی است که موج دوم کرونا در روسیه از کشورهای اروپایی نخواهد بود.

ویکتور زوئف رئیس مرکز میکروب شناسی مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی گامالی روسیه نیز معتقد است که موج دوم کرونا در روسیه بزودی شروع خواهد شد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد کرونا دوباره در پاییز شیوع می یابد و تشدید خواهد شد.

زوئف گفت که با توجه به اینکه روسیه پروازهای خارجی با کشورهای دیگر را متوقف کرده است احتمال برای شیوع کرونا در دو ماه بسیار کم است.  

گفتنی است شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه از 600 هزار گذشته است اما دارویی برای مداوای بیماران کرونایی ساخته شده و وزارت دفاع روسیه هم از موفقیت واکسن این بیماری خبر داده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.