شنبه، 1 اردیبهشت 1403

پیوستن ۹ هزار مطب و سه هزار داروخانه به طرح نسخه الکترونیکی

پیوستن ۹ هزار مطب و سه هزار داروخانه به طرح نسخه الکترونیکی


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: طرح نسخه الکترونیکی پس از اجرای آزمایشی در سال گذشته، به طور جدی در سال ۹۹ در حال اجراست و تاکنون بیش از سه هزار داروخانه و بیش از ۹ هزار مطب به این طرح پیوسته‌اند.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد هاشمی روز جمعه درباره وضعیت اجرای طرح نسخه الکترونیکی که توسط سازمان بیمه سلامت اجرا می‌شود افزود: اجرای آزمایشی طرح نسخه الکترونیکی در سال ۹۷ آغاز و در سال ۹۸ به طور آزمایشی و در راستای فراهم شدن زیرساخت‌های اجتماعی اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی جلسه‌هایی با انجمن داروسازان برگزار و نگرانی‌ها در زمینه پنل نسخه الکترونیکی با همکاری وزارت بهداشت برطرف شد.

هاشمی بیان کرد: همچنین تلاش شد که پرداختی‌های نسخه الکترونیکی نیز نسبت به گذشته بهتر شود و در حال حاضر مطالبات اردیبهشت ماه ۹۹ هم در حال پرداخت است. از طرفی برای کسانی که از طریق این سامانه نسخه می‌پذیرند نیز مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی ادامه داد: دریافت وجه از مردم چون مبنای قانونی و حقوقی ندارد، امکان پذیر نخواهد؛ البته اگر مجلس تصویب کند، ممکن خواهد بود، هر چند که از صورت صلاحیت ما خارج است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا نیز زمینه‌ای برای تسریع اجرای طرح نسخه الکترونیکی فراهم کرده و سایر مراکز طرف قرارداد که به این طرح نپیوسته‌اند هم با این طرح همراه خواهند شد. در سایه همدلی باید مقابله با کرونا تسریع پیدا کند و بتوانیم از طریق تله مدیسین، مراجعه مردم به مراکز درمانی را به حداقل برسانیم.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

هاشمی گفت: هر طرح الکترونیکی به هر حال برای اجرا مشکلاتی به همراه دارد و بانک‌داری الکترونیک هم در ابتدای راه مشکلاتی به همراه داشت، اما این مشکلات به سرعت در حال برطرف شدن است. قطعی و کندی اینترنت هم در این زمینه مطرح شده و روش‌های جایگزین در این زمینه در نظر گرفته شده تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.