جمعه، 10 فروردین 1403

رشد آمار کودکان مبتلا به کرونا در فارس/ سالمندان گروه پرخطر

رشد آمار کودکان مبتلا به کرونا در فارس/ سالمندان گروه پرخطر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن ابراز نگرانی شدید از تداوم روند افزایشی بیماری کووید۱۹ در فارس، از رشد آمار کودکان مبتلا به این بیماری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ عبدالرسول همتی،در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه اکنون ۴ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس را کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل می‌دهند، هرچند خوشبختانه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش عدد مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس به عدد ۱۱ هزار و ۱۵۱ نفر هستیم که از این تعداد ۱۴۷ نفر تاکنون جان باخته‌اند، خاطرنشان کرد: ۸۴۷۳ بیمار جزو بهبود یافتگان قرار گرفته‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد توزیع سنی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس، گفت: ۷۲ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۴ درصد از موارد ابتلا مربوط به گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: علیرغم درصد بالای ابتلا به بیماری در گروه سنی بین ۱۰ تا ۵۰ سال، تنها ۲۱ درصد موارد فوت مربوط به این گروه بوده و ۷۹ درصد دیگر از فوت‌شدگان، بیماران بالای ۵۰ سال بوده‌اند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی  با هشدار به گروه سالمندان برای توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: میانگین سنی فوت شدگان این بیماری در فارس ۶۵ سال و میانگین سنی مبتلایان ۳۹ سال است.

معاون علوم پزشکی شیراز یادآور شد : ۵۴ درصد از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس را مردان و ۴۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۵۹ درصد از فوت شدگان مرد و ۴۱ درصد زن بوده‌اند.

همتی آمار بالای مبتلایان امروز و روزهای اخیر در استان فارس را نشان دهنده روند افزایشی و گسترش این بیماری دانست و با بیان اینکه قدرت انتشار بیماری نیز بالا رفته است، گفت: بی توجهی عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در این امر دخیل بوده است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی  شرکت مردم در دورهمی های خانوادگی، مراسم ترحیم و عروسی، تجمعات در فضاهای متراکم و مراکز خرید، مترو، اتوبوس و مترو را از عوامل گسترش انتشار این بیماری برشمرد و از عموم مردم فارس تقاضا کرد فاصله فیزیکی را رعایت کنند، از ماسک استفاده کرده، دست های خود را به صورت منظم شسشتشو دهند و از ترددهای غیرضروری شهری و برون شهری بپرهیزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد :با رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم، در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه انتشار یابد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.