جمعه، 10 فروردین 1403

همراهی پژوهشگاه علوم انسانی با رویداد کروناروایت

همراهی پژوهشگاه علوم انسانی با رویداد کروناروایت
دکتر نمازی، ریاست موزه تاریخ پزشکی و مدیریت بخش <کرونا به روایت علوم انسانی>، ضمن تشکر از اهتمام دیرین دبیر کروناروایت به ارتقای سواد سلامت جامعه، با تاکید بر اهمیت ممتاز و متمایز علوم انسانی سلامت، بحران کرونا را زمینه و بهانه‌ای برای بازنگری در نسبت علوم انسانی با علوم پزشکی دانست و بر روش‌مندی و نظرورزی در این حوزه تاکید کرد

چگونگی روایت کرونا از منظر علوم انسانی سلامت در موزه ملی تاریخ پزشکی بحث و بررسی شد. در جلسه‌ای که عصر روز گذشته در موزه تاریخ پزشکی برگزار شد، مدیر گروه فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس موزه ملی تاریخ پزشکی با دبیر رویداد کروناروایت در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کردند.

دکتر حمیدرضا نمازی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که ریاست موزه تاریخ پزشکی و مدیریت بخش <کرونا به روایت علوم انسانی> را در مجموعه کروناروایت بر عهده دارد، ضمن تشکر از اهتمام دیرین دبیر کروناروایت به ارتقای سواد سلامت جامعه، با تاکید بر اهمیت ممتاز و متمایز علوم انسانی سلامت، بحران کرونا را زمینه و بهانه‌ای برای بازنگری در نسبت علوم انسانی با علوم پزشکی دانست و بر روش‌مندی و نظرورزی در این حوزه تاکید کرد.

دکتر علیرضا منجمی، مدیر گروه فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی، نیز ضمن تقدیر از اختصاص بخش جداگانه‌ برای روایت کرونا از منظر علوم انسانی سلامت، به تشریح فعالیت‌های گروه فلسفه علم در حیطه فلسفه و تاریخ پزشکی در بحران کرونا پرداخت که سخنرانی در چند وبینار، تدوین چند مقاله، تهیه مجموعه جستارها، تعریف چند طرح پژوهشی و فراخوان کرونایی مجله فلسفه علم از آن جمله‌اند.

پیش‌تر رئیس پژوهشگاه علوم انسانی نیز در پاسخ به نامه دبیر کروناروایت از همراهی همه‌جانبه این مجموعه با سازمان نظام پزشکی برای مستندسازی کرونا از منظر علوم انسانی خبر داده بود.

رویداد کروناروایت در ۱۰ بخش جداگانه به دبیری دکتر محمد کیاسالار برگزار می‌شود و متقاضیان تا ۱۵ تیر ۹۹ فرصت دارند آثار خود را وبسایت نظام پزشکی به نشانی irimc.org در سامانه کروناروایت ثبت کنند.

برچسب ها : کرونا روایت
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.